گروه تولیدی کازادکورا

انتخاب کابینت مناسب یکی از مهم ترین مواردی است که در دکوراسیون خانه باید مورد توجه قرار بگیرد. برای انتخاب بهترین کابینت برای شمال و مناطق مرطوب باید معیارهایی را در نظر بگیرید. اگر در این مناطق زندگی می کنید و قصد خرید کابینت را دارید حتما تا انتهای مطالب با ما همراه شوید و به نکاتی که ذکر می کنیم توجه فرمایید.

 کابینت مناسب مناطق مرطوب و شمال کشور کدام است؟

کابینت های آشپزخانه دارای انواع مختلفی است و هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارد. در این بین کابینت های مختلفی هستند که قابلیت استفاده در مناطق مرطوب و شمال کشور را دارند. به طور کلی از هر دو نوع محبوب کابینت یعنی کلاسیک و مدرن می توان در این مناطق استفاده کرد البته با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم.

11

کابینت های سبک کلاسیک مقاومت و استحکام زیادی دارند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. البته قیمت آن ها نیز بیشتر از کابینت های سبک مدرن است. البته انتخاب این نوع کابینت باید بر اساس نوع دکوراسیون منزل و ویلا باشد. در صورتی که دکوراسیون منزل شما در شمال و سایر مناطق مرطوب کشور به سبک کلاسیک است می توانید از این مدل کابینت با رعایت اصول خاص آن استفاده نمایید. در غیر این صورت استفاده از کابینت به سبک مدرن انتخابی درست است. از آن جایی که روز به روز به طرفداران سبک های مدرن افزوده می شود انتخاب این نوع کابینت نیز برای تمامی مناطق از جمله مناطق مرطوب و … نیز گسترش پیدا کرده است. علاوه بر این کابینت های مدرن قیمت بصرفه تری نسبت به سایر انواع کابینت دارد.

 

در انتخاب کابینت مناسب مناطق مرطوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب وسایل از جمله کابینت برای خانه هایی که در مناطق مرطوب و شمال کشور قرار دارند باید بر اساس اصولی انجام شود. از جمله نکات مهمی که در انتخاب این نوع کابینت ها باید مد نظر داشته باشید جنس آن است. در صورتی که به طرح های طبیعی علاقه دارید و می خواهید کابینت کلاسیک از جنس چوب طبیعی داشته باشید باید این نکته را توجه کنید که رطوبت می تواند به چوب نفوذ کرده و باعث تخریب آن شود.

البته نگران نباشید. در این شرایط در زمان تولید کابینت، اگر به سراغ کابینت ساز حرفه ای بروید اصول و استاندارد های لازم در این زمینه رعایت می شود. به عنوان مثال برای کابینت هایی که قرار است در مناطق مرطوب نصب شوند از لاک پلی اورتان استفاده می شود که باعث می شود چوب نسبت به رطوبت عایق بندی شود.

در صورتی که به کابینت های مدرن علاقه دارید نیز باید از جنس های مقاوم و عایق در برابر رطوبت استفاده کنید تا آسیبی به بافت کابینت وارد نشود و عمر مفید آن ها نیز افزایش یابد.

10

انواع کابینت های مدرن مناسب شمال و مناطق مرطوب کدامند؟

این روز ها افراد زیادی به دکوراسیون به سبک مدرن علاقه مند شده اند به همین دلیل کابینت های مدرن را بیشتر ترجیح می دهند. کابینت های مدرن با لایه عایق بندی که بر روی خود دارند مقاومت خوبی در برابر رطوبت خواهند داشت و علاوه بر این، از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. در ادامه مهم ترین انواع کابینت سبک مدرن را به شما معرفی می کنیم.

 

  • کابینت ام دی اف

کابینت های ام دی اف در برابر رطوت مقاومت خوبی دارند و با قیمت مناسب و ظاهر زیبای خود، انتخاب مناسبی برای خانه های شمالی به حساب می آیند. در این نوع کابینت از روکش های مناسب یا رنگ پلی اورتان استفاده می شود تا استحکام و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت داشته باشد.

 

  • کابینت های­گلاس

یکی از معروف ترین و محبوب ترین انواع کابینت مدرن، کابینت های­گلاس می باشد. این نوع کابینت از ام دی اف و روکش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک است، ساخته می شود. قیمت این نوع کابینت مناسب است و ظاهر زیبایی دارد.

 

  • کابینت انزو

کابینت انزو نام برند شرکتی ایتالیایی است که کابینت هایی مدرن و در رنگ های روشن و سفید براق تولید می کند. کابینت های انزو در سه طرح پولیشی، پلی استر و پلی اورتان قابل رنگ آمیزی می باشد. نوع پولیشی آن قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع کابینت انزو دارد. برای تولید این نوع کابینت ها به ماشین آلات پیشرفته و محیط ایزوله کارگاهی نیاز است که باعث بالا رفتن قیمت نهایی کابینت می شود.

  • کابینت پی وی سی

یکی دیگر از انواع کابینت های مدرن، کابینت پی وی سی است که از مواد پلاستیکی پی وی سی ساخته می شود. در این نوع کابینت از روکش وینیلی استفاده می شود که باعث می شود از کابینت در برابر رطوبت و آب محافظت نماید. به همین دلیل برای مناطق مرطوب مانند شمال، مناطقی که با آب زیاد مواجه هستند مثل حمام و آشپزخانه بسیار مناسب هستند. تمیز کردن و نگه داری از این نوع کابینت نیز آسان است.

12

انواع کابینت های کلاسیک مناسب مناطق مرطوب و شمال کدامند؟

همانطور که گفتیم در کابینت های کلاسیک از چوب طبیعی درختانی مانند گردو، راش، بلوط و … استفاده می شود. در صورتی که به این نوع کابینت علاقه دارید و می خواهید دکوراسیونی به سبک کلاسیک داشته باشید نگران نباشید زیرا یک لایه رنگ پلی استر یا پلی اورتان بر روی آن زده می شود و مقاومت کابینت را در برابر رطوبت بالا می برد. در نتیجه کابینت دچار پوسیدگی و آسیب نمی شود. انواع کابینت های کلاسیک را در ادامه ذکر می کنیم.

 

  • کابینت ممبران

کلمه ممبران به فرآیند پوشش دهی سطح کابینت با یک لایه پی وی سی و چسب اشاره می کند. به همین دلیل استفاده از این نوع کابینت در مناطق مرطوب مناسب است و در برابر ضربه، خش و حرارت نیز مقاوم بوده و به راحتی تمیز می شود.

 

  • کابینت کلاسیک چوبی

در کابینت کلاسیک چوبی معمولا از چوب طبیعی درختانی مانند گردو و راش استفاده می شود. از همین رو قیمت این کابینت زیاد است. کابینت تمام چوبی مقاومت و استحکام زیادی دارد ولی در برابر رطوبت می تواند آسیب پذیر باشد. برای مقابله با آسیب های ناشی از رطوبت، بر روی آن از یک لایه رنگ پلی اورتان استفاده می شود تا دوام و استحکام آن بیشتر شود.

 

در این مقاله درباره بهترین کابینت برای شمال و مناطق مرطوب صحبت کردیم و با انواع کابینت دو سبک پر طرفدار مدرن و کلاسیک نیز آشنا شدیم. با انتخاب تولیدی کابینت با تجربه و ماهر می توانید کابینت هایی زیبا، مقاوم و با دوام متناسب با منطقه جغرافیایی خود تهیه نمایید.

مشاوره رایگان 09127082076