گروه تولیدی کازادکورا

کابینت از جمله وسایل بسیار پرکاربرد در زندگی روزمره ما به حساب می آید به طوری که روزانه چندین بار درب آن را باز و بسته می کنیم. بر همین اساس می خواهیم در ادامه به این مطلب بپردازیم که چطور افتادگی درب کابینت را درست کنیم زیرا یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کابینت رخ دهد همین مسئله است. برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

افتادگی درب کابینت چه علتی دارد؟

همانطور که گفتیم در طول روز چندین بار درب کابینت را باز و بسته می کنیم. به همین خاطر طبیعی است که درب کابینت بعد از مدتی دچار افتادگی شود. این مسئله می تواند علت های مختلفی داشته باشد که برخی از مهم ترین آن ها را در ادامه ذکر می کنیم.

 

  • ممکن است در ابتدا از لولا ها و جک های بی کیفیت در کابینت استفاده شده باشد. در این صورت بعد از مدتی باز و بسته کردن درب ها، شاهد سر و صدا و ناهماهنگ بودن درب ها خواهید بود. به همین دلیل خیلی مهم است که از ابتدا به سراغ کابینت ساز حرفه ای بروید که به تمامی این نکات توجه دارد.
  • از یراق آلات مخصوص درب کابینت تان استفاده نکرده اید. از آن جایی که درب های کابینت انواع مختلفی دارند از جمله درب های کشویی، درب لولایی، درب داشبوردی، درب ریلی و … برای هر کدام از این درب ها باید از یراق آلات به خصوصی استفاده شود تا به درستی بتوان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال در درب های داشبوردی از جک داشبوردی، در درب های کشویی از ریل ساچمه ها و … استفاده می شود تا کارایی آن ها به درستی قابل استفاده باشد. اگر این نکته را رعایت نکنید با افتادگی درب کابینت مواجه خواهید شد.
  • شاید درب کابینت سنگین است و لولا ها نمی توانند آن را به خوبی تحمل کنند. یک کابینت ساز حرفه ای و با تجربه می داند که چطور وزن درب کابینت و یونیت ها را محاسبه کند تا از یراق آلات و سایر وسایل مناسب آن استفاده نماید تا درب بعد از مدتی استفاده دچار افتادگی نشود.

 

  • باز و بسته کردن زیاد درب کابینت نیز می تواند سبب افتادگی آن ها شود. این مسئله کاملا طبیعی است و بعد از مدتی استفاده از کابینت حتما رخ خواهد داد. به همین دلیل باید مدتی یکبار درب های کابینت را رگلاژ کنید.
  • درب های کابینت بی کیفیت و غیر اصولی مونتاژ شده اند. در صورتی که از ابتدا کابینت ساز شما فرد بی تجربه ای باشد، کابینت و درب های آن را غیر اصولی مونتاژ خواهد کرد در نتیجه خیلی زود با افتادگی درب ها مواجه می شوید.
  • در زمان استفاده از کابینت، نکات اصولی را رعایت نکرده و از درب آن ها به درستی استفاده نکرده اید. باز و بسته کردن بیش از حد و بی دلیل درب ها، فشار زیاد به آن ها، محکم بستن درب ها و … همگی می تواند در افتادگی درب کابینت تاثیر بگذارد.

 

با نکات بالا دقت کنید و سعی کنید با در نظر گرفتن آن ها از افتادگی درب کابینت هایتان جلوگیری نمایید.

 

چند راهکار ساده برای رفع افتادگی درب کابینت

همانطور که گفتیم هر چقدر هم نکات مهم را رعایت کنید تا درب کابینت دچار افتادگی نشود، بعد از گذشت مدتی استفاده، با این مسئله رو به رو خواهید شد. پس بهتر است راهکارهایی را برای رفع این مشکل بدانید تا در زمان های نیاز به خوبی با آن برخورد نمایید. در ادامه چند راهکار ساده برای رفع افتادگی درب کابینت ذکر می کنیم.

00

لولا ها را بررسی کنید.

در صورتی که درب کابینت دچار افتادگی شده باشد علاوه بر آن که از زیبایی آن می کاهد، باز و بسته کردن آن را هم با مشکل رو به رو می کند. در این شرایط ابتدا سعی کنید لولا ها را بررسی کنید و قطعاتی که شل شده اند و یا آسیب دیده اند را شناسایی نمایید. با کمک پیچ گوشتی لولاهایی که شل شده اند را سفت نمایید زیرا این قسمت از کابینت به دلیل استفاده زیاد، بعد از مدت زمانی شل خواهد شد و نیاز به سفت کردن دارد. در صورتی که لولاها آسیب دیده و فرسوده شده اند باید نسبت به تعویض آن ها اقدام نمایید تا از هماهنگی مناسب درب ها مطمئن شوید. سپس لولا ها را تنظیم و تراز کنید برای این کار نباید لولا را بیش از حد سفت کنید.

پیچ های شل را سفت کنید.

با استفاده زیاد و مداوم از کابینت ها، پیچ های آن شل می شوند و در این صورت درب کابینت نیز شل شده و دچار افتادگی می شود. با بررسی پیچ ها در این قسمت، باید با کمک پیچ گوشتی از سفت بودن تمامی پیچ ها مطمئن شوید و درب کابینت را به جای قبلی خود برگردانید. البته فراموش نکنید که آن ها را بیش از حد نباید سفت کنید زیرا باعث شکستن و آسیب به پیچ ها می شود.

pp

برای تراز کردن درب کابینت از شیم استفاده کنید.

یکی از روش های موثر و مفید در رفع افتادگی درب کابینت استفاده از وسیله ای به نام شیم است. شیم قطعه ای کوچک و گویی شکل است که از مواد مختلفی مانند پلاستیک یا چوب ساخته می شود. با قرار دادن این قطعه بین درب کابینت و قاب آن می توانید مطمئن شوید که درب کابینت به جای اصلی خود برگشته و افتادگی آن رفع شده است.

در ابتدا باید محل دقیق افتادگی را تشخیص دهید برای این کار باید شکاف های بین درب کابینت و چهارچوب را بررسی نمایید. سپس پیچ های لولا که به گوشه آویزان درب نزدیک هستند را باز کنید. به آرامی شیم را در شکاف بین درب و چهارچوب قرار دهید و آن را به داخل فشار دهید تا وقتی که درب به خوبی تراز و صاف شود. با آزمون و خطا می توانید مشکل درب را برطرف کنید و از قرار گیری درست شیم ها مطمئن شوید. در آخر پیچ های لولا را ببندید و خیلی آن را محکم نکنید تا به در یا چهارچوب آسیبی وارد نشود.

در این مقاله درباره افتادگی درب کابینت و علت های آن صحبت کردیم. در ادامه چند راهکار ساده برای رفع این مشکل نیز ارائه دادیم تا در زمان نیاز بتوانید خودتان در منزل مشکل را برطرف نمایید و دوباره کابینت هایی زیبا داشته باشید.

 

مشاوره رایگان 09127082076