گروه تولیدی کازادکورا

بررسی کابینت انزو پولیشی

در مطالب قبلی همانطور که درمورد کابینت های ممبران ، هایگلاس و نئوکلاسیک و.. گفتیم ، در این بخش در مورد یک کابینت زیبای آشپزخانه به نام کابینت انزو پولیشی را مورد بررسی قرار می دهیم . متریال اصلی کابینت انزو MDF است که مانند یک لایه ی شیشه ای به ضخامت 3 میلی متر بر روی بدنه ی آنها قرار می گیرد و در نهایت MDF طراحی شده را روکش میکنند و  4 طرف درب آن‌ها را توسط دستگاه CNC تراش میدهند و به همین خاطر به این نام معروف هستند ، همچنین مشتریان باید قبل از طراحی و اجرا با توجه به دیزاین منزل خود طرح مورد نظرشان را انتخاب کنند. کابینت انزو ترکیبی بین کابینت مدرن و کلاسیک هست که براق بودنشان آنها را شبیه به کابینت هایگلاس کرده و طرح درب ها شبیه کابینت ممبران یا همون کلاسیک است .

در این نوع کابینت ها به جای روکش وکیوم، رنگ پولیشی به کار میرود. پولیش ماده‌ای مایع مانند که البته گاهی نیز به صورت خمیری و اسپری هم هست.

کابینت انزو

پولیش چیست؟

پولیش اکثرا به صورت مایع خمیری شکل و اسپری می باشد که بر روی سطوح مختلف به کار می رود و باعث از بین رفتن خط و خش و آلودگی ها از تمام سطوح شیشه ای ، پلاستیکی ، چوبی و فلزی میشوند و سطوح شفاف و درخشنده ای به ما میدهند .

استفاده از پولیش ها به این صورت هست که با برداشتن یک لایه ی نازک از رنگ ، میتوانند خط و خش ها را پر کرده و آنها از بین ببرند و این موضوع باعث افزایش درخشندگی سطح مورد نظر میشود . در واقع پولیش به دلیل داشتن مواد ساینده همچون سنباده عمل میکند .

جنس کابینت پولیشی چیست ؟

کابینت پولیشی مغزی از جنس ورق MDF خام هست که این ورق ها در سایزهای 25 و 40 میلی‌متری انتخاب میشوند و توسط دستگاه‌های برش و CNC طبق سلیقه‌ی مشتری و طراحان منازل به شکل ساده یا طرح دار حکاکی میشوند. اما تفاوتی که در همه ی کابینت های تولید شده وجود دارد درب و نمای کابینت ها هست و فضای داخلی همه ی کابینت ها یکسان و تماما از جنس MDF با روکش سفید است .

انواع کابینت انزو بر اساس روکش

کابینت های انزو بر اساس روکش به دو دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند:

  1. کابینت انزو با روکش PVC (وکیوم)
  2. کابینت انزو با روکش رنگ

 کابینت انزو با روکش وکیوم

وکیوم ظاهری شبیه به کابینت ممبران دارد که در ادامه در مورد تفاوت‌های این مدل از کابینت انزو با کابینت ممبران صحبت می‌کنیم.

کابینت انزو وکیوم

کابینت انزو با روکش رنگ

این کابینت ها با سه نوع رنگ آمیزی زیر پوشش داده میشود :

  1. کابینت انزو با روکش رنگ پولیشی
  2. کابینت انزو با روکش رنگ پلی استر
  3. کابینت انزو با روکش رنگ پلی اورتان

کابینت انزو با روکش رنگ پولیشی

این نوع کابینت ها دارای روکشی از رنگ پولیش است. پولش نوعی مایع خمیری شکل است که برای پوشش دهی سطوح استفاده میشود شامل ویژگی های زیر هست :

  • در صورت ایجاد خراشیدگی، از طریق پولیش کاری قابل ترمیم اند.
  • زیبا، براق و صیقلی هستند.
  • به دلیل افزایش ضخامت توسط روکش پولیشی، مقاومت و استحکام بالایی دارند.
  • در برابر رطوبت بسیار مقاوم اند.

کابینت پولیشی

کابینت انزو با روکش رنگ پلی استر

این سبک با رنگ پلی استر بسیار شفاف ساخته میشوند و نسبت به سایر رنگ ها جلای زیادی دارند . و با رنگ پلی استر و نیم پلی استر و تمام پلی استر طراحی میشوند و دارای ویژگی های زیر است :

  • بسیار براق، شفاف و صاف اند.
  • در مقابل خراشیدگی و ضربه بسیار مقاوم است، اما مقاومت آنها کمتر از همین نوع کابینت با روکش پولیشی است.
  • در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

کابینت پلی استر

کابینت انزو با روکش رنگ پلی اورتان

در این نوع کابینت ها از MDF خام در آن ها استفاده شده است و در بعضی موارد با چوب طبیعی هم ساخته میشوند .

  • قیمتی مناسب تر از کابینت پولیشی دارد.
  • مقاومت و استحکام بالایی دارند.
  • زیبایی و براقیت مناسبی دارند.
  • کیفیت و دوام رنگ بالایی دارند و در مقابل خراشیدگی مقاوم هستند.

کابینت پلی ارتان

مزیت سبک کابینت انزو پولیشی

نسبت به کابینت های آشپزخانه انزو معمولی که دارای روکش وکیوم اند ، اگر روی درب کابینت پولیشی خط و خش بیفتد ، قابل ترمیم هستند . اما استفاده چند باره از پولیش ،ضخامت لایه بیرونی و محافظ رنگ بدنه را کم میکند و درنتیجه میزان آسیب پذیری رنگ کم میشود .

  • با اضافه شدن رنگ پولیشی ، ضخامت صفحه ها دو تا سه میلی متر بیشتر هست و این موضوع باعث میشه که ورق های آنها بسیار محکم تر از قبل شوند پس این کابینت ها با فشار به هیچ دلیلی دچار تاب نمیشوند .
  • کابینت پولیشی در اثر هر ضربه احتمالی دچار آسیب و فرو رفتگی نمیشود . چون خمیر پولیشی به کار رفته بعد از سفت شدن مانند چسب سفت عمل میکنه و سطوح به هیچ عنوان دچار فرو رفتگی نمیشود.
  • مقاومت این کابینت ها در برابر آب خوب هست چون دور تا دور کار با ماده پولیش احاطه شده و تو این حالت به هیچ عنوان آب در کابینت نفوذ نمیکند.
  • این نوع کابینت برای هر نوع شرایط آب و هوایی حتی آب و هوای مرطوب هم مناسب هست .
  • انتخاب رنگ سفید برای این سبک باعث بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه شما میشود و چون جزو رنگ های اصلی و پرکاربردی محسوب میشود به راحتی می توان وسایل آشپزخانه را با این نوع کابینت ها ست کرد .
  • همچنین این کابینت ها در برابر نور خورشید ، حرارت سطحی ، ترشحات نفتی و انواع روغن  و.. کاملا ضد خش و ضد ضربه می باشند .

معایب سبک کابینت انزو پولیشی

این کابینت ها به دلیل حساسیت در اجرا باید در محیطی بدور از هر نوع گرد و غباری انجام شوند . بنابراین فراهم کردن فضایی مناسب به همراه دستگاه های تمام اتوماتیک موضوع مهمی هست .

  • بالا بودن قیمت کابینت انزو میتواند یکی از معایب بزرگترش باشد .
  • همچنین استفاده از رنگ ، نظافت و نگهداری اش سخت تر هست و باید با دقت بیشتری از مواد شوینده برای پاک کردن سطح کابینت استفاده کنیم .
  • در این کابینت ها استفاده از ورق 25 میلی متر در ساخت درب های آنها باعث سنگین شدن وزن یونیت ها میشود که این به مرور زمان باعث خرابی لولا ها و اتصالات کابینت میشود .
  • عیب دیگر آنها طولانی بودن فرآیند ساخت ، رنگ کاری و نصب آنها هست .

تفاوت کابینت انزو و ممبران

  1. تفاوت در شکل ظاهری : قطر ورق MDF (منظور رنگ پولیشی) به کار رفته در کابینت انزو بیشتر از قطر روکش کابینت ممبران هست. چهار طرف درب کابینت انزو توسط دستگاه های CNC تراشیده میشود و به همین دلیل قطر لبه های کابینت انزو تا هشت میلی متر کمتر از قطر لبه های کابینت ممبران هست که این کار باعث زیبایی و شکل منحنی دادن به نمای کابینت میشود.
  2. تفاوت در رنگ : در اکثر مواقع کابینت های انزو به رنگ های سفید و روشن می باشند ولی کابینت ممبران تنوع رنگی بیشتری دارند .
  3. تفاوت در سبک : طرح کابینت انزو به کابینت نئوکلاسیک نزدیکتر هست. یعنی در کابینت انزو اصیل خبری از سرستون و تاج های شکیل کابینت کلاسیک نیست.
  4. تفاوت در قیمت : هزینه کابینت انزو بیشتر از کابینت کلاسیک هست . ( اما از کابینت کلاسیک تمام چوب قیمت کمتری دارد)

کابینت های انزو قیمت بالاتری دارند یا هایگلاس؟

کابینت انزو نزدیک به کابینت کلاسیک هست و در دسته آنها قرار میگیرد و مقایسه میشود اما قیمت این مدل کابینت از کابینت هایگلاس بیشتر هست ، اما قیمت کابینت کلاسیک چوبی قیمت بالاتری دارد .

اندازه گیری مناسب برای نصب کابینت آشپزخانه

در این بخش در مورد این موضوع صحبت میکنیم که بعد از درنظر گرفتن معایب و مزایای و کاربرد و .. کابینت انزو ، که اگر مشتری تصمیم به انتخاب این نوع مدل و کابینت گرفته است و قصد سفارش دارد ، این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهد که اندازه گیری مکانی که قصد نصب کابینت را دارند بسیار مهم و دقیق هست .

قسمت های اصلی که در هنگام اندازه گیری باید مدنظر قرار بگیرد معمولا عرض، ارتفاع و طول قفسه ها و کشوهایی هستند که در طرح انتخابی کابینت ساخته می شوند که هر کدام از این قسمت ها هم به صورت جزئی با درنظر گرفتن نکات زیادی انجام می شوند.

  • عرض کابینت انزو یکی از موارد مهم در هنگام طراحی و نصب کابینت مورد اهمیت قرار می گیرد چون در صورتی که عرض، متناسب با فضای مشخص شده نباشد، هنگام نصب شان نمی توان آنها را به درستی در مکان مشخص شده تنظیم کرده و ثابت کرد.
  • ارتفاع کابینت انزو با توجه به شرایط مکانی موردنظر متغییر است ولی در حالت کلی اگر بخواهیم یک عدد استاندارد را بیان کنیم معمولا اندازه ی استاندارد در ارتفاع این نوع از کابینت 90 سانتیمتر می باشد.

یک متخصص یا نصاب حرفه ای برای اینکه در اندازه گیری اولیه برای نصب کابینت انزو دچار اشتباه نشود باید این مرحله را با دقت بالایی انجام دهد و تمام شرایط لازم را درنظر بگیرد و حتی در صورت نیاز چندین بار قسمت های حساس کار را اندازه بگیرد.

اندازه گیری کابینت

مراحل ساخت کابینت انزو یا پولیشی

در این نوع کابینت ها مراحل اجرایی سختی دارند و جزو فنون اصلی در رشته ی نقاشی می باشند .

  1. در ابتدا باید ماده ی خمیری شکل پولیش را به وسیله ی تینر روغنی به مایع تبدیل کرد و بعد از آن رنگ را به وسیله ی دستگاه مخصوص به سطح کار پاشید. رنگ کار در مرحله ی اول از پاشیدن رنگ به سطح مورد نظر، چندین بار این کار را تکرار می کنند. به همین دلیل عملیات پاشیدن رنگ باید در مکانی کاملا تراز اتفاق بیفتد.
  2. در مرحله ی بعدی ، رنگ را بعد از خشک شدن با یک سنباده ی نرم می سابند و بعد دوباره عملیات پاشیدن رنگ را برای دومین بار انجام می دهند و دوباره رنگ را می سابند و این کار تا چهار مرتبه انجام می شود. به طوری که به صورت حدودی ضخامتی نزدیک سه میلی متر به قطر سطح مورد نظرمان اضافه شود.
  3. سپس یک استاد رنگ کار ماهر بعد از اجرای چهار مرحله ای که گفته شد، سطح ساییده شده را با استفاده از نوعی پنبه مخصوص که آن را چرب کرده ایم پولیش می کند. این بخش حساس ترین مرحله می باشد زیرا بعد از اتمام این مرحله، کار رنگ تمام می شود و گویی سطح دارای یک لایه شیشه ای است. اگر در این مرحله استاد کار دچار لغزش شود و سطحی ناهموار به ما میدهد و هنگام انعکاس از سطح آن کیفیت کار را پایین می آورد .
  4. حالا نوبت به نصب و اجرای کابینت ها میشود که باید از استاد کاران ماهر برای نصب کابینت و قرار دادن ستون ها استفاده کنیم که این موضوع در زیبایی هر آشپزخانه ای مهم هست .
  5. در انتخاب این نوع کابینت ها پیشنهاد میکنیم از سنگ های مصنوعی ، کورین و کوارتز استفاده کنید ، همچنین با توجه به رنگ غالب سفید در کابینت های پولیشی بهتر هست که رنگ صفحات تیره باشد  زیرا این کار باعث میشود کابینت هایمان چشم نوازتر به نظر برسد . هم چنین در کنار قالب ساده کاشی های بین کابینتی را طرح دار و تیره انتخاب کنید .

نصب کابینت انزو

یکی از مراحل مهم بعد از طراحی و ساخت کابینت انزو که با رعایت تمام نکات اصلی،این کار  باید توسط افراد متخصص انجام شود. نصب غیر اصولی انها می تواند باعث بهم ریختگی کابینت ها شود و زیبایی طراحی دیگر به چشم نخواهد آمد.

  • مهم ترین بخش در نصب کابینت ، قسمت اولیه آن است یعنی هنگامی که اولین کابینت نصب می شود در صورتی که قسمت اولیه کار به درستی نصب نشود سایر مراحل نیز به صورت اشتباه در کنار هم قرار می گیرند به همین دلیل در هنگام نصب باید به مرحله اولیه کار توجه بیشتری کرد.
  • در نصب کابینت انزو دیواری، با توجه به طرحی که از قبل توسط شرکت کابینت ساز و مشتری مشخص شده است می تواند تا سقف ادامه پیدا کند و یا با یک فضای خالی تا سقف نصب شود که این موارد تا حدودی به ظاهر و زیبایی که طرح کابینت به فضا می دهد هم بستگی دارد.
  • استفاده از کشوها در هنگام نصب کابینت ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و کاربرد بهتر کابینت دارد و برای انتخاب درست کشوها باید به کیفیت آنها و مقاومتشان در برابر سنگینی وزن اشیائی توجه کرد که در آن قرار می گیرد.
  • به کار بردن PVC در قسمت سینک ظرفشویی یک نکته بسیار مهم در نصب کابینت انزو به شمار می آید چون طول عمر این نوع از کابینت ها در برابر آب و رطوبت کاهش می یابد و با نصب درست می توان از ایجاد این مشکل در کابینت پیشگیری کرد.
  • استفاده حداکثری از فضاهای خالی که بین قسمت های مختلف کابینت وجود دارد یکی از موارد اصلی است که در نصب کابینت توسط افراد متخصص مورد توجه قرار می گیرد و البته تاثیر زیادی هم در زیبایی نهایی دارد که بعد از نصب کابینت می توان آن را مشاهده کرد.
  • ویژگی دیگری که در هنگام طراحی کابینت های انزو قابلیت انتخاب را دارد، قاب دار یا بدون قاب بودن آنها است که معمولا در طراحی های سفارشی بیان می شود و نمونه کابینت های بدون قاب در هنگام نصب کابینت انزو فضای بیشتری را برای استفاده مصرف کننده فراهم می کنند.
  • نصب اصولی هر کدام از انواع مدل های کابینت به ویژه نصب کابینت انزو با درنظر گرفتن مکان پریزهای برق برای استفاده از آنها در هنگام کار در آشپزخانه امکان پذیر است و باید درنظر داشت که پریزهای برق هم از لحاظ انتخاب مکان درست و هم رعایت اصول ایمنی باید به درستی قرار گرفته شوند.

nasb2

قیمت کابینت انزو

در مورد قیمت کابینت های انزو ، قیمت متری اصلا روش مناسبی برای ارزیابی قیمت نهایی کابینت نیست و بهتر هست از آن ، فقط برای درک قیمت حدودی استفاده کنید . درادامه نحوه صحیح قیمت گیری کابینت انزو را بررسی میکنیم .

نحوه صحیح قیمت گیری کابینت انزو

  • از چند نفر کابینت ساز حرفه ای بخواهید حضوری به منزل شما بیاید و سپس قیمت تمام شده را با توجه به ابعاد و طراحی اختصاصی آشپزخانه تان را از آنها بپرسید .
  • کابینت سازی را انتخاب کنید که سوابق کاری خوبی داشته باشد که میتوانید آنها را براساس نمونه کارها ، مشتری های راضی ، معرف ها ، تضامین و… انتخاب کنید .
  • در نهایت با کابینت سازی که بهترین و مناسب ترین طراحی را ارائه میدهد قرارداد ببندید .
  • هم چنین معیارهایی که برای ارائه قیمت در نظر گرفته هست را از او بپرسید تا قیمتی که به شما ارائه میدهد ، قیمت تمام شده و دقیق آشپزخانه شما باشد .
مشاوره رایگان 09127082076