گروه تولیدی کازادکورا
80
79
نکات کلیدی راجب کابینت آشپزخانه

کابینت مدرن(جدیدترین مدل های 2023)

کابینت به سبک مدرن یک کابینت آشپزخانه ساده، جادار و مقرون به صرفه است که چشمان شما را به دنیای اسرارآمیز طراحی های خلاقانه و شیک مدرن باز می کند. کابینت مدرن جدید گزینه مناسبی برای افرادی است که از شلوغی طرح های کلاسیک متنفر هستند. اما کابینت مدرن دارای نقاط ضعف اساسی نیز می باشد که یکی از آنها ظاهر ساده با حداقل تزیینات است. از جدیدترین انواع کابینت های مدرن می توان به کابینت پله ای، نبشی و … اشاره کرد که با هم به بررسی آنها می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به سوالات شما در مورد این کابینت های ساده و جذاب پاسخ دهیم.

کابینت مدرن (جدیدترین مدل های 2023)

طرح‌های سبک‌های مختلف کابینت آشپزخانه را «طراحی مدرن» می‌گویند که سادگی در اجزای آن ساطع می‌شود. این سبک از کابینت شامل ده ویژگی اصلی و مهم است که در زیر به آنها می پردازیم:

  • با سطح صاف و ساده: کابینت های مدرن معمولاً دارای سطح صاف و بدون کنده کاری و خاتم هستند و لبه های اجزای مختلف آنها بدون قاب یا اجزای اضافی به صورت صاف در کنار هم قرار می گیرند.
  • عدم وجود اشکال هندسی پیچیده: در ساخت کابینت های مدرن از خطوط صاف و ساده استفاده می شود و خبری از طرح های خاص و پیچیده چند ضلعی نیست.
  • دکوراسیون تا حد امکان مینیمال و به شیوه مدرن: سومین ویژگی کابینت های سبک مدرن استفاده از حداقل دکوراسیون در طراحی و ساخت است. لازم به ذکر است که از همین تزیینات به صورت مدرن و در نهایت ساده استفاده می شود.
  • سادگی در طراحی درب کابینت مدرن: درب کابینت جزء تعیین کننده ظاهر کابینت است. بنابراین دور از ذهن نیست که در طراحی کابینت های مدرن با درب های ساده و بدون طرح های استادانه مواجه باشیم.
  • نداشتن تاج و ستون منبت کاری شده: یکی از ویژگی های مهم کابینت مدرن و در واقع تفاوت اصلی آن با کابینت کلاسیک، نداشتن عناصر اضافی مانند تاج و ستون های غنی است. عدم وجود چنین قطعاتی عامل مهمی در سادگی و حفظ حریم خصوصی طراحی کابینت مدرن است.
  • طراحی مطابق مد روز: در ساخت کابینت های مدرن، برخلاف سبک کلاسیک که مطابق با طرح های گذشته است، طراح به مدل های مدرن و تغییرات آن نگاه می کند. این بدان معناست که کابینت به سبک مدرن مطابق با رنگ ها و طرح های مد روز طراحی و عرضه می شود.
  • طراحی رایج کابینت ها تا سقف: ارتفاع کابینت های دیواری مدرن معمولا تا سقف ادامه دارد، بنابراین ابعاد بزرگ تری دارند و جلوه ای یکپارچه به آشپزخانه می دهند. به طور کلی می توان گفت که اکثر کابینت های مدرن به صورت یکپارچه طراحی می شوند و معمولاً تا سقف امتداد دارند.
  • کابینت های دسته دار ساده یا بدون دسته: در کابینت های مدرن دسته بزرگ و طرح دار وجود ندارد. در این کابینت ها اغلب از دسته های فلزی ساده و کشیده و یا دسته های مخفی استفاده می شود. در برخی موارد از درب های مغناطیسی بدون دستگیره برای این کابینت ها استفاده می شود.
  • امکان نصب راحت کابینت سوپر: کابینت فوق العاده جزء پرکاربرد آشپزخانه است که با راحتی و خلاقیت بسیار بیشتری می توان آن را عمدتا در کابینت های سبک مدرن اجرا کرد. کابینت فوق العاده مدرن با طراحی ساده به شما امکان استفاده بهینه از فضاهای خالی آشپزخانه را می دهد.
  • استفاده از رنگ سفید، رنگ های خنثی و رنگ های براق و نیمه براق: اغلب کابینت های مدرن را با رنگ های خنثی و روشن می شناسیم و به طور خاص رنگ سفید امضای این کابینت است! رنگ های براق و نیمه براق نیز در کابینت های مدرن بسیار محبوب هستند. (در ادامه مقاله با رنگ های متنوع کابینت های مدرن بیشتر آشنا می شوید.)

کابینت های مدرن با طراحی خلاقانه، کاربردی، ساده و شیک خود گزینه مناسبی برای آشپزخانه های امروزی محسوب می شوند. در ادامه نکات بیشتری را در مورد کابینت های مدرن با هم مرور می کنیم تا با آگاهی کامل تری این کابینت ها را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

کابینت های مدرن برای چه آشپزخانه هایی مناسب هستند؟

کابینت مدرن (جدیدترین مدل های 2023)

شما می توانید در هر نوع آشپزخانه ای از کابینت های مدرن استفاده کنید، مخصوصا آشپزخانه هایی که سایر اجزای دکوراسیون آن مدرن هستند. این کابینت ها با طراحی شیک و ساده خود در کنار توجه به جزئیات کوچک در طراحی، زیبایی و جذابیت را به هر نوع فضایی می بخشند. اما به خصوص کابینت های مدرن برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب تر هستند. زیرا طراحی ساده و کاربردی آنها فضای آشپزخانه را بزرگتر کرده و فضای بیشتری را برای چیدمان وسایل و استفاده شما فراهم می کند. به همین دلیل کابینت های مدرن یکی از بهترین گزینه ها برای آشپزخانه های کوچک و خانه های آپارتمانی هستند.

همچنین استفاده از کابینت های مدرن در آشپزخانه های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک غیرممکن نیست. اگرچه ممکن است این موضوع در ابتدا غیرعادی به نظر برسد، اما به دلیل طراحی ساده کابینت های مدرن، می توانید به راحتی این سبک را با دیگر سبک های دکوراسیون ترکیب کنید و آشپزخانه ای بسیار جذاب ایجاد کنید که با سبک دلخواه شما در تعامل است. بنابراین با کمک رنگ ها و متریال های مختلف کابینت های مدرن می توانید آشپزخانه ای زیبا و کاربردی در هر سبکی داشته باشید.

در ساخت کابینت های مدرن از چه موادی استفاده می شود؟

کابینت های مدرن به دلیل استفاده از انواع متریال های پیشرفته برای آشپزخانه های امروزی محبوب هستند. بنابراین، در انتخاب متریال کابینت مدرن گزینه های زیادی دارید. برخی از متداول ترین مصالح مورد استفاده در ساخت کابینت های مدرن عبارتند از:

  • ام دی اف
  • هایگلاس
  • نئوپان

بد نیست شرح مختصری از هر مطلب را در زیر بخوانید.

1. کابینت ام دی اف مدرن

کابینت ام دی اف مدرن از تخته های ام دی اف با روکش ملامینه ساخته شده و مقاومت و استحکام خوبی دارد. این کابینت رنگ بندی بسیار بالایی دارد و به دلیل مقرون به صرفه بودن، کابینتی بسیار رایج و پرطرفدار است. کابینت ام دی اف معمولا قیمتی بین قیمت نئوپان و کابینت هایگلاس دارد. کابینت ام دی اف مدرن سطحی صاف و یکنواخت دارد و اغلب به روشی ساده طراحی می شود.

مقاله پیشنهادی:نکات کلیدی راجب کابینت آشپزخانه

2. کابینت مدرن هایگلاس

کابینت هایگلاس یکی از زیباترین و براق ترین کابینت های مدرن می باشد. انواع کابینت هایگلاس از تخته ام دی اف با روکش های پلاستیکی خاص مانند پلی گلاس و لمی گلاس ساخته شده است. کابینت های هایگلاس معمولاً ظاهری ساده و جذاب دارند و سطح صاف و براق مهمترین ویژگی اکثر آنها به حساب می آید. از ایرادات اصلی کابینت های گلاس می توان به لک شدن سریع و حساسیت بالای این کابینت به خراشیدگی اشاره کرد. قیمت کابینت هایگلاس مدرن معمولا از قیمت کابینت ام دی اف و نئوپان بیشتر است.

3. کابینت نئوپان مدرن

کابینت نئوپان یکی از ارزان ترین کابینت های مدرن است. این کابینت از نئوپان با روکش ملامینه ساخته شده است. رویه کابینت نئوپان ملامینه معمولاً صاف و یکدست است به همین دلیل گزینه مناسبی برای ساخت کابینت های مدرن محسوب می شود. تنوع رنگی کابینت نئوپان زیاد است اما براقیت کابینت هایگلاس را ندارد. اگر روکش کابینت نئوپان آسیب دیده باشد نسبت به کابینت های هایگلاس و ام دی اف مقاومت کمتری در برابر رطوبت نشان می دهد. کابینت های نئوپان و ام دی اف مدرن روکش و ظاهر یکسانی دارند، اما در ساختار متفاوت هستند.

در نهایت انتخاب بهترین متریال مناسب برای ساخت کابینت های مدرن به سلیقه، نیاز و بودجه شما بستگی دارد. به طور کلی کابینت های مدرن به دلیل طراحی ساده ای که دارند به راحتی با هر نوع متریالی قابل اجرا هستند. بنابراین بهتر است با مزایا و معایب کابینت های مدرن آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بهتری برای انتخاب آن بگیرید.

مزایای کابینت های مدرن در آشپزخانه چیست؟

کابینت مدرن (جدیدترین مدل های 2023)

کابینت های آشپزخانه مدرن دارای مزایای بی شماری هستند که در این قسمت به پنج مورد از برجسته ترین مزیت های این کابینت ها اشاره می کنیم:

  • باعث می شود آشپزخانه جادار، بزرگ و منظم به نظر برسد
  • تمیز کردن آسان
  • قیمت مناسب
  • همیشه جدید و سازگار با اکثر سلیقه ها
  • کاربر هوشمند و طراحی انعطاف پذیر

1.جادار، بزرگ و منظم جلوه دادن آشپزخانه

کابینت مدرن به دلیل طراحی ساده و یکپارچه اش، آشپزخانه را باز کرده و فضا را بزرگتر نشان می دهد. به خصوص اگر از کابینت مدرن سفید و براق استفاده می کنید، این ویژگی چندین برابر افزایش می یابد.

بنابراین کابینت مدرن نعمت بزرگی برای آشپزخانه های کوچک یا بدون پنجره است! همچنین طبیعتاً با یک کابینت جادار، نظم دادن به وسایل آسان‌تر می‌شود و می‌توانید آشپزخانه منظم‌تری داشته باشید.

2. تمیز کردن آسان

کابینت مدرن معمولا سطحی صاف و یکدست دارد و فراز و نشیب ها و سایر جزئیات کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک را ندارد. بنابراین گرد و غبار کمتری در گوشه های آن می نشیند و تمیز کردن آن راحت تر است. همچنین اکثر کابینت های مدرن دستگیره ندارند و همین امر نظافت این کابینت ها را آسان می کند.

3. قیمت مناسب

اگرچه نمی توان تنها با توجه به سبک آن در مورد قیمت کابینت نظر دقیق داد، اما به طور کلی کابینت های مدرن به دلیل ساده تر بودن از قیمت پایین تری (چه از نظر طرح و چه از نظر مواد اولیه) نسبت به کابینت های کلاسیک با طرح برخوردار هستند. طرح ها. آنها پربار و پیچیده هستند. البته برای مقایسه دقیق تر قیمت کابینت در سبک های مختلف باید نوع متریال و تجهیزات مورد استفاده را مشخص کرد.

4. تازگی و سازگاری مداوم با اکثر سلیقه ها

استفاده از طرح های پیچیده در کابینت ها به مرور زمان خسته کننده می شود. اما اگر برای ساخت یک کابینت مدرن از موادی با دوام بالا استفاده کنید، کابینت شما به دلیل طراحی های ساده و یکپارچه، جذابیت خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. همچنین کابینت های مدرن جدید دارای مواد و رنگ های بسیار متنوعی هستند که در کنار طراحی ساده آن ها را با اکثر سلیقه ها سازگار می کند.

5.کاربر هوشمند و طراحی انعطاف پذیر

امکان استفاده آسان از انواع سیستم های کاربردی و هوشمند در کابینت های مدرن جدید، زندگی روزمره شما را آسان تر و ساده تر می کند. این موضوع تا حدی به طراحی بسیار انعطاف پذیر کابینت های مدرن بستگی دارد. به عنوان مثال در طراحی کابینت های مدرن امکان تغییر و تنظیم قسمت های مختلف کابینت مانند تنظیم ارتفاع کابینت های دیواری و زمینی، شکستن کابینت و ساخت کابینت پله ای و … به راحتی وجود دارد.

اکنون که با مزایای کابینت های مدرن آشنا شدید، معایب این کابینت ها را به شما معرفی می کنیم تا با مقایسه مزایا و معایب، انتخاب مناسب تری برای سبک کابینت مورد علاقه خود داشته باشید.

معایب کابینت آشپزخانه مدرن چیست؟

c4

اگرچه کابینت های پرطرفدار به سبک مدرن دارای طراحی ساده و مزایای بیشماری هستند، اما این محصول نیز مانند هر چیز دیگری دارای معایبی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین برخی از مهمترین معایب این کابینت عبارتند از:

  • ظاهری ساده و بی روح
  • آسیب پذیری در برابر رطوبت و اشیاء تیز
  • سریع کثیف شدن
  • تغییرات مد منظم
  • برای آشنایی بیشتر با هر یک از معایب کابینت آشپزخانه مدرن، ادامه این قسمت را از دست ندهید.

1.ظاهر ساده و بی روح

اگرچه سادگی یکی از معایب کابینت های مدرن است، اما این موضوع می تواند برای برخی افراد دردسرساز شود. زیرا طراحی ساده و جزئیات کم در کابینت های مدرن ممکن است پس از مدتی افراد را آزار دهد و آنها را زود خسته کند. همچنین در کابینت های مدرن به طور کلی طراحی با رنگ های سرد مانند خاکستری و سفید انجام می شود که در دراز مدت نیز باعث خستگی افراد می شود.

2.آسیب پذیری در برابر رطوبت و اجسام نوک تیز

کابینت های مدرن معمولا از موادی مانند ام دی اف و هایگلاس ساخته می شوند که در برابر رطوبت و اجسام مستحکم مقاومت چندانی از خود نشان نمی دهند و روکش ضخیم و مقاومی ندارند. در نتیجه افرادی که کودکان یا حیوانات خانگی دارند باید بیشتر مراقب باشند. البته کابینت های مدرن از مواد مقاوم تری مانند پلی اورتان، چوب و … ساخته می شوند که به دلیل قیمت بالا کمتر دیده می شود.

3.زود کثیف شدن

کابینت های مدرن به سه دلیل بیشتر کثیف می شوند:

به دلیل استفاده از رنگ های روشن که آلودگی سطحی را سریعتر نشان می دهند.

به دلیل استفاده از ملحفه های براق، اثر انگشت یا لکه های چربی روی آن ها به وضوح قابل مشاهده است.

دستگیره های مخفی مکان هایی هستند که مستعد جذب گرد و غبار و کثیفی هستند و باید مرتب تمیز شوند.

4.تغییرات مد منظم

سبک مدرن مدام در حال تغییر و به روز شدن است. در نتیجه، کابینت مدرن جدیدی که امروز برای آشپزخانه خود سفارش می دهید ممکن است تا چند سال دیگر محبوبیت نداشته باشد. به عنوان مثال این حساسیت در مورد سبک کلاسیک معنایی ندارد و کابینت های سبک کلاسیک معمولا دارای اصالت و طرح های خاصی هستند.

تا اینجا با مزایا و معایب کابینت های مدرن آشنا شدید. در ادامه به سراغ مهم ترین موضوع یعنی قیمت کابینت های مدرن می رویم.

تعیین قیمت دقیق انواع کابینت مدرن به عوامل زیادی بستگی دارد که بعد از جدول به آنها اشاره می کنیم. بنابراین نمی توان عدد دقیقی را به عنوان قیمت اعلام کرد. اما در ادامه به توضیح عوامل موثر بر قیمت کابینت های مدرن می پردازیم.

چه عواملی بر قیمت کابینت های مدرن تاثیر می گذارد؟

c5

تعیین قیمت دقیق کابینت مدرن به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • نوع مواد و مواد اولیه مورد استفاده در کابینت های مدرن
  • اندازه و ابعاد کابینت
  • طراحی کابینت مدرن و سادگی یا پیچیدگی آن
  • تجهیزات و یراق آلات مورد استفاده در کابینت
  • هزینه نصب، حمل و راه اندازی کابینت

به طور کلی قیمت کابینت های مدرن به تمامی عوامل فوق و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. در نهایت برای انتخاب بهترین نوع کابینت مدرن باید نیازهای خود را بررسی کرده و با بررسی گزینه های موجود قیمت آنها را با هم مقایسه کنید و بهترین کابینت را انتخاب کنید.

تفاوت کابینت مدرن ایرانی با کابینت مدرن اروپایی چیست؟

کابینت های مدرن ایرانی و کابینت های مدرن اروپایی اغلب از نظر طراحی و اجزاء شبیه به هم هستند، اما گاهی اوقات ممکن است در جزئیات و برخی از ویژگی های زیر به دلایل فرهنگی و منطقه ای و گرایش های طراحی در هر کشور متفاوت باشند:

  • روش طراحی و تزئینات جانبی
  • رنگ آمیزی کابینت
  • مواد کابینت

در ادامه در مورد هر مورد توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

1.روش طراحی و تزئینات جانبی

طراحی کابینت مدرن ایرانی و اروپایی تفاوت چندانی ندارد. با این حال، ممکن است در کابینت‌های مدرن اروپایی، تأکید بر خطوط ساده‌تر و طرح‌های یکپارچه باشد. یعنی کابینت هایی که برش های زیادی ندارند و مینیمال تر هستند. اما در طراحی برخی از کابینت های مدرن ایرانی ممکن است بر عناصر تزئینی و خطوط پیچیده تری تاکید شود.

اطلاعات بیشتر در مقاله:روش های انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

2.رنگ آمیزی کابینت

اگرچه انتخاب رنگ کابینت مدرن کاملا سلیقه ای است و طیف وسیعی از رنگ ها در مناطق مختلف به کار می رود، اما ممکن است تفاوت جزئی در ترجیحات رنگی ساکنان هر منطقه وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در اروپا، بیشتر از یک پالت رنگ خنثی شامل سفید، سیاه، خاکستری یا رنگ چوب طبیعی برای کابینت های مدرن استفاده می کنند. اما در کابینت های مدرن ایرانی علاوه بر این رنگ ها معمولا از رنگ های گرم و غنی کمک زیادی می گیرند.

3.متریال کابینت

در ساخت کابینت های مدرن ایرانی معمولا از مصالح اقتصادی تری مانند ام دی اف و هایگلاس استفاده می شود، اما به دلیل وجود منابع جنگلی و چوبی فراوان در کشورهای اروپایی، کابینت های مدرن اروپایی گاهی از مصالح گرانتر و با کیفیت تری ساخته می شوند. به عنوان چوب و روکش چوب. در حال ساختن هستند.

در نهایت، اگرچه شباهت های زیادی بین کابینت های مدرن ایرانی و اروپایی وجود دارد، اما ممکن است تفاوت هایی بین کابینت های مدرن در ایران وجود داشته باشد.

اروپا بر اساس ترجیحات مردم هر منطقه و در دسترس بودن مواد، که در بالا به آن پرداختیم.

معرفی 9 مورد از جدیدترین انواع کابینت مدرن

c6

دنیای کابینت های مدرن با سرعت بالایی در حال توسعه است. در این قسمت چند مدل از جدیدترین انواع کابینت مدرن را به شما معرفی می کنیم:

  • کابینت راه پله
  • کابینت حجم
  • کابینت گوشه آشپزخانه (نبشی)
  • کابینت لمسی
  • کابینت پنتری
  • کابینت فایبرگلاس
  • کابینت منحنی
  • کابینت شیشه ای
  • کابینت پلی لاک

برای توضیح بیشتر در مورد هر یک از این کابینت ها با ما همراه باشید.

1.کابینت پلکانی

در طرح های جدید کابینت مدرن، برای استفاده از کابینت از فضای آشپزخانه، هوا را به سقف نزدیک کرده و با تقسیم کابینت به دو قسمت افقی با عمق های مختلف، کابینت پلکانی می سازند.

2.کابینت حجمی

کابینت حجم دهنده یکی از انواع کابینت های مدرن است که در آن از طرح هایی با حجم بالا برای ایجاد فضای مناسب برای نگهداری وسایل استفاده می شود. در کابینت حجمی، فضای داخلی کابینت به صورت بهینه طراحی شده است تا بتوانید از فضای موجود به راحتی از دستگاه استفاده کنید.

3.کابینت گوشه آشپزخانه (نبشی)

کابینت نبشی مدرن ایده ای جذاب برای گوشه ها و فضاهای خالی کنار دیوارها در آشپزخانه مدرن است. این کابینت ها از مواد مختلفی ساخته می شوند و معمولا با کابینت های آشپزخانه دیگر طراحی می شوند.

کابینت نبشی علاوه بر استفاده از فضاهای خالی، جلوه ای زیبا و منحصر به فرد در آشپزخانه شما ایجاد می کند.

4.کابینت لمسی

نوع دیگری از کابینت های مدرن نسبتا جدید، کابینت های لمسی هستند. این کابینت ها معمولا در دو نوع بدون دستگیره یا با دستگیره پنهان ساخته می شوند. در کابینت لمسی مدرن بدون دستگیره، چیزی به نام دستگیره مجزا وجود ندارد. اما در کابینت لمسی مدرن با دستگیره مخفی، دستگیره کابینت به صورت مخفی در لبه درب کابینت نصب می شود.

کابینت های لمسی مدرن فضا را آرام تر نشان می دهند و برای آشپزخانه هایی با متراژ کم گزینه مناسبی هستند. دقت داشته باشید که در این کابینت ها از یراق آلات مرغوب استفاده کنید تا درب کابینت عمر بیشتری داشته باشد و زود شکسته نشود.

5. کابینت پنتری

یکی دیگر از جدیدترین کابینت های مدرن،کابینت پنتری است. کابینت آشپزخانه برای استفاده از فضای آشپزخانه طراحی شده است و معمولا ظاهری ساده و بلندتر از کابینت های دیگر دارد. از این کابینت ها بیشتر برای نگهداری مواد غذایی در فضایی مجزا استفاده کنید که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. کابینت آشپزخانه را می توان برای داخل آشپزخانه، در فضای اطراف آن که به آن اتاق انباری نیز می گویند، طراحی کرد.

6.کابینت فایبرگلاس

اگر به دنبال یک متریال خاص، مقاوم و جدید برای یک کابینت مدرن هستید، کابینت فایبرگلاس گزینه مناسبی به نظر می رسد. این کابینت نسل بعدی کابینت هایگلاس است زیرا براقیت کابینت هایگلاس را می توان بیشتر در اختیار شما قرار داد. به عنوان مثال روشنایی این کابینت در مقایسه با کابینت های گلاس فوق العاده زیاد است و در برابر ضربه و وزن خود را نشان می دهد. در ضمن ساختار کابینت فایبرگلاس شامل فایبر گلاس با روکش رنگ های پلی استر است که باعث گرانی این کابینت و قیمت آن کمی بالاتر می شود.

7.کابینت منحنی

کابینت منحنی یا منحنی نوعی کابینت مدرن با اشکال منحنی و پیچیده است. احتمالاً چنین طرح های خاصی را در اینترنت یا نمایشگاه ها می بینید. این کابینت ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و معمولاً بدون گوشه های تیز و غیرقابل دسترس، منحنی هستند.

کابینت های منحنی مدرن معمولا از مواد ام دی اف ساخته می شوند. تصویر بالا نمونه ای از کابینت منحنی با طرح چوب است که زیبایی را در اوج خود به نمایش می گذارد.

کابینت آشپزخانه شیشه ای نوع نسبتا جدیدی از کابینت است که در ساختار خود از شیشه استفاده شده است. کابینت های گلاس معمولا با مواد دیگر آشپزخانه ساخته می شوند. به عنوان مثال، کابینت های شیشه ای فقط در قسمت هایی از آشپزخانه مدرن، مانند بالای سینک یا درب کابینت که برای نمایش اقلام استفاده می شود، کاربرد دارند.

کابینت های شیشه ای مدرن یک مزیت دیگر نیز دارند و نظافت و نگهداری از این کابینت ها آسان است. طرح های کابینت های گلاس ساده و دارای سطحی صاف و یکدست هستند و به راحتی پوشیده می شوند و می مانند.

کابینت پلی لاک نوعی کابینت مدرن با تکنولوژی ساخت جدید است که سطح ورق ام دی اف آن با رنگ های پلی لاک روکش شده است. کابینت پلی لاک به دلیل درخشندگی آن شناخته شده است که این کابینت را برای آشپزخانه هایی با متراژ کم کاملا مناسب می کند.

کابینت های پلی لاکی مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارند و می توانند فضایی لوکس و مدرن را در آشپزخانه شما ایجاد کنند. تنها ایراد این کابینت ها قیمت نسبتا بالای آنهاست.

در این قسمت با جدیدترین طرح ها و متریال های کابینت های مدرن آشنا شدید. برای طولانی شدن مقاله، مجبور شدیم به توضیحات کوتاه اکتفا کنیم. اما در مطالب مربوط به هر مورد می توانید توضیحات تکمیلی در مورد هر نوع کابینت مدرن را مطالعه کنید.

اصول انتخاب رنگ کابینت مدرن و معرفی رنگ های رایج:

c7

کابینت های مدرن را می توان در هر رنگی ساخت اما از رایج ترین رنگ ها و رنگ های ترکیبی برای ساخت کابینت های مدرن استفاده می شود که عبارتند از:

  • سفید
  • مشکی
  • خاکستری
  • کرمی
  • خاکستری سفید
  • رنگ سفید و چوب
  • سفید طلایی و …

انتخاب هر کدام از رنگ‌های بالا برای کابینت مدرن درکنار رعایت اصول انتخاب رنگ، می‌تواند به داشتن کابینتی زیبا و با بهترین ترکیب رنگ کمک کند. بنابراین در ادامه به بررسی این اصول می‌پردازیم.

اصول انتخاب بهترین رنگ کابینت مدرن چیست؟

در انتخاب بهترین رنگ کابینت مدرن، رعایت اصول زیر را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم:

  • در هنگام انتخاب رنگ کابینت مدرن، توجه به تناسب رنگ کابینت با فضای آشپزخانه اهمیت بالایی دارد.
  • استفاده از رنگ‌های تیره برای آشپزخانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود.
  • رنگ‌های خنثی گزینه مناسبی برای کابینت‌های مدرن هستند که به راحتی با سایر اجزای آشپزخانه هم هماهنگ می‌شوند.
  • استفاده از کابینت مدرن طرح چوب، می‌تواند فضایی گرم و نوستالژیک بسازد. البته در صورتی که با سایر اجزای منزل هارمونی ایجاد کند.
  • ترکیب دو رنگ برای کابینت مدرن نیز امری رایج و بسیار موفق است. می‌توانید از دو رنگ متضاد یا مکمل برای طراحی کابینت مورد نظر خود استفاده نمایید.

و در نهایت، در انتخاب رنگ کابینت مدرن مختار هستید! پس محدودیت‌های ذهنی خود را رها کنید و در انتخاب رنگ جسور باشید. گاهی حتی ممکن است رنگی خاص مثل قرمز، بهترین و متناسب‌ترین ترکیب رنگ برای آشپزخانه مدرن شما باشد!

جزیره کابینت مدرن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در طراحی آشپزخانه مدرن، جزیره نقشی کلیدی ایفا می‌کند و به زیباتر شدن فضا کمک می‌کند. جزیره کابینت مدرن شامل ویژگی‌های زیر است:

  • طراحی جزیره کابینت مدرن اغلب ساده و مینیمال است و گاهی هم از فرم‌های هندسی چند ضلعی، در طراحی آن کمک گرفته می‌شود.
  • نورپردازی حرفه‌ای می‌تواند ظاهر کابینت جزیره را از این رو به آن رو کند. بنابراین از نورپردازی‌های جذاب استفاده کنید.
  • در طراحی جزیره کابینت مدرن، باید تعادل مناسبی در نظر گرفته شود. برای مثال کابینت مدرن باید فاصله‌ای معقول با سایر اجزای آشپزخانه داشته باشد و مخل رفت و آمد افراد نباشد. همچنین ابعاد آن نسبت به اندازه آشپزخانه، باید خیلی بزرگ یا کوچک نباشد.
  • هماهنگ بودن رنگ و طرح جزیره کابینت مدرن با کابینت‌ها و سایر قسمت‌های آشپزخانه و اتاق نشیمن، اهمیت بسیاری دارد.
  • در ساخت جزیره کابینت مدرن، می‌توانید از متریال‌های گوناگونی مانند چوب، سنگ، شیشه یا ورق‌های ام دی اف و هایگلاس با روکش‌های ساده کمک بگیرید.

مقاله پیشنهادی:تفاوت اپن کانتر و جزیره در آشپزخانه

دستگیره کابینت مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

c8

کابینت‌های مدرن را اغلب یا بدون دستگیره می‌سازند و یا از دستگیره‌هایی ساده برای این کابینت‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه به نکات بیشتری در مورد دستگیره کابینت مدرن می‌پردازیم.

  • دستگیره‌های مخفی کابینت مدرن، به شکل شیاری افقی در لبه درب کابینت نصب می‌شوند و کاملا مخفی هستند و دیده نمی‌شوند. این دستگیره‌ها باید مرتب گردگیری شوند تا گرد و غبار در قسمت شیار جمع نشود.
  • دستگیره‌های معمولی کابینت مدرن، عمدتاً فلزی و به صورت افقی یا عمودی با طرح‌های ساده و کشیده هستند.
  • در آشپزخانه‌های مدرن با سقف کوتاه، از دستگیره‌های عمودی و طویل استفاده می‌کنند تا با ایجاد خطای دید، سقف بلندتر به نظر برسد.
  • در آشپزخانه های کوچک دستگیره های افقی گزینه بهتری هستند. به این ترتیب، آشپزخانه گسترده تر به نظر می رسد.
  • همچنین بد نیست بدانید که درب اکثر کابینت های مدرن بدون دستگیره و به صورت آهن ربا ساخته می شود. کابینت های مدرن بدون دستگیره (دارای آهن ربا) گران تر هستند و برای عملکرد خوب باید کابینت های باکیفیت تهیه کنید.

در نهایت انتخاب دستگیره درب کابینت مدرن موضوعی است که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. پس اگر به دنبال مینیمال ترین و ساده ترین طرح های کابینت مدرن هستید، بهتر است از درهای مغناطیسی یا دستگیره های مخفی استفاده کنید. اما اگر می خواهید کابینت مدرن شما خیلی ساده نباشد، می توانید از دسته های باریک و کشیده برای آن استفاده کنید.

ویترین کابینت مدرن (بوفه) چه ویژگی هایی دارد؟

ویترین در کابینت مدرن به شما این امکان را می دهد که وسایل تزئینی یا ظروف مورد نظر خود را با حفظ سادگی به نمایش بگذارید. ویترین کابینت مدرن شامل ویژگی های زیر است:

  • ویترین کابینت مدرن اغلب دارای طراحی ساده و ظاهری شیک با جزئیات اندک است.
  • ویترین کابینت مدرن می تواند شیشه ای یا بدون شیشه باشد و می تواند با در یا بدون در طراحی شود.
  • بسته به سلیقه و کاربرد خود می توانید ویترین کابینت مدرن را در ابعاد مختلف بسازید. برای مثال ارتفاع ویترین کابینت مدرن می تواند به اندازه ارتفاع کمدهای دیواری یا بالاتر و برابر ارتفاع کمدهای کمدی باشد.
  • در ویترین کابینت مدرن، نورپردازی نقش اساسی را ایفا می کند و می توانید با افزودن نور در پس زمینه، اجناس موجود در ویترین را زیباتر به نمایش بگذارید.
  • در نهایت ویترین کابینت مدرن به دلیل طراحی ساده، کاربردی بودن و قابلیت نمایش آسان محتویات داخل آن برای هر نوع دکوراسیونی مناسب است و زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر می کند.

تفاوت بین کابینت سبک مدرن و کابینت سبک کلاسیک چیست؟

79

دو سبک برجسته در ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک است. این دو کابینت در برخی ویژگی ها با هم تفاوت دارند که در این قسمت به تفاوت های عمده کابینت مدرن با کابینت کلاسیک اشاره می کنیم.

در کابینت های مدرن معمولا از ام دی اف، نئوپان و مواد هایگلاس استفاده می شود. در حالی که کابینت های کلاسیک معمولاً از مواد چوبی و روکش ها و ممبران ساخته می شوند که به خوبی قابلیت کنده کاری و منبت کاری را دارند.

در کابینت های کلاسیک از طرح های پیچیده و پر زرق و برق و تزئینات جانبی مانند تاج و ستون و … استفاده می کنند اما کابینت مدرن طراحی ساده ای دارد و معمولا به ندرت از تزئینات و یراق آلات جانبی مانند دستگیره و … استفاده می کنند.

کابینت های مدرن به دلیل طراحی کم پیچیدگی معمولا هزینه کمتری نسبت به کابینت های کلاسیک دارند. البته موضوع قیمت به عوامل دیگری مانند متریال و … بستگی دارد.

کابینت مدرن به دلیل سطح صاف و بدون برجستگی تمیز کردن آن آسان تر است.

کابینت های مدرن به دلیل طراحی ساده و کم صدا گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک هستند. اما کابینت های کلاسیک با طرح های پیچیده تر اغلب برای آشپزخانه های بزرگ استفاده می شوند.

تفاوت بین کابینت سبک مدرن و کابینت سبک نئوکلاسیک چیست؟

80

کابینت مدرن و کابینت نئوکلاسیک هر دو کیفیت خوبی دارند. اما در نحوه ساخت و برخی جزئیات تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

کابینت های مدرن از موادی مانند ام دی اف و هایگلاس ساخته شده اند. در حالی که برای ساخت کابینت های نئوکلاسیک معمولا از موادی مانند ممبران، روکش چوب، پلی اورتان و … استفاده می کنند.

طراحی کابینت نئوکلاسیک چیزی بین سبک کلاسیک و مدرن است. کابینت مدرن طراحی بسیار ساده ای دارد که تقریبا هیچ جزئیاتی ندارد اما در کابینت نئوکلاسیک در ساده ترین حالت از یک قاب ساده دور درب کابینت استفاده می کنند و این سبک به سادگی یک سبک مدرن نیست.

معمولا در کابینت های مدرن از دستگیره استفاده نمی شود، اما کابینت های نئوکلاسیک اغلب دارای دسته هستند.

قیمت کابینت نئوکلاسیک معمولاً به دلیل طراحی پیچیده تر و مواد با کیفیت بالاتر از کابینت مدرن بالاتر است.

در زیر به وضوح می توانید تفاوت های کابینت مدرن و کابینت نئوکلاسیک را درک کنید. تصویر اول مربوط به کابینت مدرن است و در تصویر دوم کابینت نئوکلاسیک را مشاهده می کنید.

به طور خلاصه اگر به یک کابینت آشپزخانه با طراحی ساده و کاملا مینیمال علاقه دارید، کابینت مدرن گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر می خواهید کابینت شما کمی طراحی و دکوراسیون شیک و نه چندان ساده داشته باشد، می توانید از کابینت نئوکلاسیک استفاده کنید.

ممکنه این مقاله براتون مفید باشه:کابینت کلاسیک

آیا می توان کابینت مدرن و کلاسیک را با هم ترکیب کرد؟

78

سادگی یک اصل مهم است و در کابینت به سبک مدرن نمی توان آن را نادیده گرفت که حتی در انتخاب دستگیره و طراحی درب کابینت نیز به آن توجه می شود. اما از طرفی استفاده از تاج و ستون و طرح های شلوغ و پر زرق و برق از موارد مهم در کابینت سبک کلاسیک است. پس به نظر می رسد ترکیب این دو سبک چندان امکان پذیر نیست! اما آیا واقعا اینطور است؟

جای نگرانی نیست شما می توانید از سبک مدرن و همچنین سبک کلاسیک استفاده کنید. برای مثال می توانید از تزیینات جانبی، دستگیره های فلزی بزرگ یا پایه ها و ستون های تزیینی در یک کابینت مدرن استفاده کنید و ترکیبی از کابینت های سبک کلاسیک و مدرن ایجاد کنید. در واقع طراحان داخلی برای رفع این نیاز، سبکی را بین این دو سبک تعریف کرده اند: سبک نئوکلاسیک که در تصویر بالا می بینید. کابینت های نئوکلاسیک با ترکیبی از ویژگی های سبک مدرن و کلاسیک طراحی و اجرا می شوند. به طوری که در این کابینت ها علاوه بر حفظ سادگی نسبی سبک مدرن، اجازه دارید المان هایی از سبک کلاسیک را نیز اضافه کنید.

سخن پایانی و نتیجه گیری:

در نهایت خلاصه ای از موضوعات ذکر شده در مورد کابینت مدرن را مرور می کنیم:

  • کابینت به سبک مدرن را می توان با این ویژگی ها تشخیص داد: سطح صاف و ساده، عدم وجود اشکال هندسی پیچیده، تزئینات در کمترین شکل ممکن و مدرن، سادگی در طراحی درها، عدم وجود تاج و ستون منبت کاری شده، طراحی مطابق مد روز. . ، قابلیت امتداد کابینت تا سقف، کابینت با دسته ساده یا بدون دستگیره، امکان نصب کابینت فوق العاده، با استفاده از رنگ های سفید، براق و نیمه براق.
  • مصالح رایج در ساخت و طراحی کابینت های مدرن عبارتند از: ام دی اف، هایگلاس و نئوپان.
  • مزایای کابینت های مدرن عبارتند از: آشپزخانه اوپن و منظم، تمیز کردن آسان، قیمت مناسب، استفاده هوشمندانه و طراحی انعطاف پذیر، تازگی دائمی و سازگاری با اکثر سلیقه ها.
  • معایب کابینت مدرن را می توان در چهار چیز اساسی خلاصه کرد: ظاهر ساده و بی روح، آسیب پذیری در برابر رطوبت و اشیاء تیز، کثیفی سریع، تغییر مکرر مد.
  • رنگ های رایج برای ساخت کابینت های مدرن عبارتند از: سفید، مشکی، خاکستری، خاکستری سفید، سفید و رنگ چوب، سفید طلایی و ….

ممنون از اینکه با ما بودید. اگر در مورد کابینت مدرن سوالی دارید،با کارشناسان ما در کازادکورا(بهترین تولید کننده و مجری کابینت در کرج ) تماس حاصل فرمایید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
2/5
مشاوره رایگان 09127082076