گروه تولیدی کازادکورا

نکات کلیدی و مهم در طراحی کمد دیواری

کمد دیواری از قدیم الایام همراه اتاق های کوچک و بزرگ خانه ها بوده است و یکی از اساسی ترین نیاز های دکوراسیون داخلی به شمار می رود از این رو ساخت و طراحی آن ملزم به رعایت یه سری از نکات کلیدی و مهم می باشد تا یک طراح بتواند کمد دیواری مدنظر شما را  روی کاغذ آورده و آن را خلق کند . این نکات می تواند در حوضه  های مختلف ساخت یک کمد دیواری جای گیرند نکاتی همانند انتخاب طرح کمد متناسب با فضای اتاق ، برسی بودجه مورد نیاز ، انتخاب رنگ و جنس متریال مورد استفاده و غیره که رعایت کردن آن به شما در داشتن یک کمد دیواری مناسب کمک خواهد کرد  . در این مقاله کازادکورا به تمامی نکات حیاتی در خصوص ساخت یک کمد دیواری استاندارد می پردازیم .

۱. مدل و سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اولین قدم برای داشتن یک کمد دیواری که با سلیقه شما هماهنگی داشته باشد برسی مدل و سبک های مختلف کمد دیواری است به این منظور می تواند با جست و جو  مدل های موجود در اینترنت ، طرح مورد نظر خود را بیابید و یا می توانید از طریق کاتالوگ و نمونه سازه های یک کابینت کار نمونه مد نظر خود را پیدا کنید . با این روش طرح کلی کمد دیواری مورد علاقتون در ذهن شما شکل می گیرد به گفته بهتر شما میتوانید به راحتی بخش های مورد نیاز خود را در کمد دیواری انتخاب و موقیت دهی کنید.

۲. ابعاد فضای انتخابی خود را به دقت اندازه گیری کنید.

یکی دیگر از نکاتی که رعایت آن بسیار مهم و حیاتی می باشد ، اندازه گیری دقیق و صحیح ابعاد فضایی است که کمد دیواری قرار است در آن محل نصب گردد . برای اندازه گیری حقیقی  این فضا بهتر است از خود طراح بخواهید این کار را به نحوه احسن انجام دهد ؛ چرا که دیوار برخی از خانه ممکن است کج و قوس دار  و یا دارای زاویه های غیر استاندار باشد.

استعلام قیمت

۳. نیاز های خود را از کمد دیواری مشخص کنید.

برای ساخت یک کمد دیواری با کارایی بالا ابتدا باید نیاز های خود را از کمد دیواری به درستی و دقیق مشخص کنید این نیاز ها میتواند در خصوص ابعاد جای رخت خواب ها ، تعداد کشو ها و غیره باشند .

البته در نظر داشته باشید که طراحی کشو برای روسری و یا اسباب بازی کمی متفاوت است یا این که آویزهای لباس مجلسی بلند تر از آویز های معمولی در کمد دیواری ها تعبیه میگردد.

۴. کمد دیواری های خود را چند منظوره کنید.

در برخی از خانه ها فضای کمی وجود دارد برای مثال امکان استفاده از تخت و کمد دیواری به صورت همزمان وجود ندارد در چنین شرایطی بهتر است از کمد دیواری های چند منظوره استفاده کنید .

طراح کمد میتواند در چنین موقعیتی کمدی را بسازد که دارای تخت خواب است .  به این ترتیب در بزرگترین دیوار اتاق می‌توان کمد، تخت خواب، میز و غیره را در کنار هم طراحی کرد که نمایی بسیار زیبا نیز به اتاق می‌بخشند و از حجم وسایل غیر ضروری اتاق می‌کاهند.

کمد دیواری های چند منظوره

۵. ارگونومی کمد دیواری خود را در نظر بگیرید .

استفاده از اوصول ارگونومی به شما در داشتن یک کمد دیواری راحت و استاندارد کمک می کند به گونه ای که بتوانید به راحتی به تمامی نقاط کمد خود دسترسی داشته باشید. طراحی کمد بر اساس اصول ارگونومی  قفسه ها باید بالای آویز لباس ها قرار بگیرد ، عمق قفسه ها به منظور بهبود دسترسی و نظم و سازماندهی بهتر نباید بیش از ۳۰ سانتی متر  باشد و عرض آن باید حدودا ۳۵ سانتی متر باشد زیرا در کمدهای استاندارد لباس‌های تاشده حدودا ۳۰ سانتی متر از عرض و ۳۵ سانتی متر از عمق کمد را به خود اختصاص می‌دهند.

۶. به هزینه ی ساخت کمد دیواری توجه کنید .

یکی دیگر عوامل تاثیر گذار در طراحی کمد دیواری هزینه ی آن است به طول کلی مواردی از جمله ابعاد کمد دیواری ، متریال ساخت  ، طبقه بدی کمد و… روی قیمت نهایی کمد دیواری تاثیر  بسزایی می گذارد از این رو قبل از اقدام به ساخت کمد دیواری ،  هزینه تمام شده طرح مورد نظر خود را از مشاورین کازادکورا سوال بفرمایید .

۷. رنگ، جنس و کیفیت مناسب برای کمد دیواری خود در نظر بگیرید.

کمد دیواری ها معمولا ابعاد بزرگی داشته و فضای زیادی را در خانه و یا اتاق به خود اختصاص می دهند به همین جهت ظاهر آن ها در طراحی دکوراسیون حائز اهمیت است از این رو انتخاب رنگ مناسب و همانگ با رنگ های استفاده شده در اتاق یکی از نکات مهم و حیاتی می باشد در کنار انتخاب رنگ ، انتخاب جنس و کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت کمد دیواری هم بسیار مهم می باشد چرا که انتخاب متریال نا مرغوب  موجب کاهش ماندگاری و دوام کمد دیواری و همچنین انتخاب رنگ نامناسب موجب دل زدگی در فرد می گردد .

جنس و کیفیت مناسب برای کمد دیواری

۸.نوع کمد دیواری خود را مشخص کنید .

یکی از نکات بسیار مهم در ساخت کمد دیواری انتخاب نوع آن است ، کمد دیواری ها در سه مدل درب لولایی (کلاسیک) ، درب آکاردئونی و درب ریلی تعبیه می شوند که معمول ترین مدل آن ، کمد دیواری درب لولایی است که به دلیل باز شدن دو در به صورت همزمان دسترسی را برای کاربر آسان می کند اما برای اتاق های کوچک توصیه نمی شوند چرا که فضای مقابل آن‌ها باید به اندازه عرض درب خالی باشد تا درب کمد دیواری به راحتی باز و بسته شود  این در حالی  است که مدل درب لولایی آن مناسب اتاق های کوچک تر بوده چرا که باز و بسته کردن درب آن فضایی را اشغال نمی کند ولی در نظر داشته باشید که درب آب به صورت هم زمان باز نشده و دسترسی به داخل کمد را دشوار می سازد.

در کنار دو مورد ذکر شده  درب کمد دیواری های آکاردئونی به گونه تعبیه شده اند که عرض آن ها کم بوده و به واسطه لولا هایی که بین این درب ها قرار دارد به صورت تاشو روی یکدیگر قرار گرفته و در گوشه کمد جمع می شوند  . این مدل کمد ها علاوه بر اینکه دسترسی کامل داخل کمد  را به شما می دهد ، فضای کمی را اشغال می کنند . برای اطلاعات بیشتر به قسمت پایینی مقاله مدل های جدید دکوراسیون داخلی مراجعه کنید .

سخن پایانی

ما در این مقاله به تمامی نکات کلیدی و مهم  طراحی کمد دیواری پرداختیم تا شما هم بتوانید به راحتی و با علم کافی یک کمد دیواری مفید را برای خود طراحی کنید و نیاز های خود را از کمد خود بدانید و آگاهانه  و بدون نگرانی برای کمد مورد نظر خود هزینه کنید . برای مشاوره درباره طراحی و هزینه تمام شده ی کمد دیواری مورد نظرتان با مشاورین کازادکورا تماس حاصل فرمایید.

استعلام قیمت

مشاوره رایگان 09127082076