گروه تولیدی کازادکورا

مدل های جدید دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به معنی چینش و  قراری گیری درست و اصولی وسایل و اشیاء در کنار یکدیگر به طوری که از نظر رنگ ، طرح و سبک با هم همخوانی داشته و یا مکمل باشند . از این رو  دکوراسیون آشپزخانه  مانند سایر قسمت های خانه از اهمیت زیادی برخوردار شده است . وسایلی مثل یخچال، اجاق گاز، سینک ظرفشویی ، ظروف مختلف و … باید در جای مناسب قرار گیرند تا علاوه بر دلنشین کردن فضای آشپزخانه ، دسترسی به وسایل را در فضای آشپزخانه  راحت کند . برای مثال  شما در نظر بگیرید که سینک ظرف شویی شما درست کنار اجاق گاز قرار داشته باشد و قابلمه ی غذا در حال طبخ روی آن باشد . آیا شستن ظروف کثیف برای شما سخت نخواهد بود .

اوصول و قوانین دکوراسیون داخلی به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین نحوه از فضای مورد نظر خود استفاده کرده و تجربه ی خوبی از آن داشته باشید و ما در این مقاله ی کازادکورا به مفهوم دکوراسیون داخلی در بخش آشپزخانه و سایر بخش هایی که دارای  کمد و دیگر سازه های ام دی افی است می پردازیم  و مدل های جدید و به روز آن را برسی خواهیم کرد .

دکوراسیون داخلی آشپزخانه ۲۰۲۲

دکوراسیون آشپزخانه بخش عمده ی دکوراسیون داخلی هر خانه به حساب می آید چرا که علاوه بر خانم خانه که بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می کند ، دیگر اعضای خانه  به دلایل مختلف روزانه چندین بار وارد این بخش از خانه می شوند به همین جهت در دکوراسیون سال ۲۰۲۲ برای سهولت در رفت و آمد  از جزیره های کوچک تری استفاده می شود و همچنین  امروزه کابینت ها با مواد هایی جدید تری ساخته میشوند که صاف و صیقلی باشند  . از آنجا که وجود نور جزئی انکار نشدنی در آشپزخانه است، سعی می شود که درب کابینت ها به گونه ای ساخته شود که منعکس کننده نور باشد و بیشتر نور را بازتاب دهد و آن را جذب نکند.  در کنار تمامی این موارد نوع کابینت و ابعاد آن ها بر اساس متراژ آشپزخانه تعیین می شود .

در سال ۲۰۲۲ به منظور جلوه دهی بیشتر به طراحی ، از آینه در درب کابینت ها استفاده می شود . زیرا آینه باعث عمق پیدا کردن تصویر می شود و فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد. از این رو استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی آشپزخانه توصیه می شود .
در آشپزخانه هایی که فضای کافی دارند، می توان از کابینت های زمینی نیز بیشتر استفاده کرد. معمولا آنها را در وسط آشپزخانه، جاییکه که سینک ظرف شویی قرار می گیرد، نصب می کنند. این دسته از کابینت ها فضای زیادی برای لوازم و ظرف ها در اختیار قرار می دهند. مزیت چنین چینشی این است که قابلیت دسترسی از هر جهت را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که رنگ  و هارمونی  کابینت ها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی  به شمار می رود به همین جهت برای انتخاب رنگ کابینت های خود و دیگر موارد مربوطه از مشاورین کازادکورا  کمک بگیرید .

استعلام قیمت

انواع کابینت ها در دکوراسیون داخلی جدید

درست است که هر سال مدل ها و طرح های جدیدی راهی بازار می شوند اما لزوما همه‌ی آن‌ها مناسب آشپزخانه‌ی ما نیست. در واقع، بهترین مدل کابینت آشپزخانه ، مدلی است که متناسب با محیط خانه و چیدمان منزل‌ ما و همچنین متناسب با متراژ آشپزخانه انتخاب شود کابینت ها با توجه به متریالی که در ساخت آن ها به کار می رود انواع مختلفی دارند که هر نوع از آن ها متناسب با سبک خاصی از آشپزخانه می باشد و شما می توانید با توجه به بودجه ‌ای که در اختیار دارید و فضایی که در دسترس شما می باشد و همچنین سبک اصلی دکوراسیون خانه نوع کابینت و مدل آن را انتخاب کنید . با این حال ما چند مورد از مدل به روز و ترند شده برای شما معرفی می کنیم .

کابینت منحنی

یکی از کابینت هایی که به تازگی طراحی شده و جزو طرح های جدید دکوراسیون داخلی  قرار دارد  ،کابینت های منحنی یا همان کابینت های  curved از جنس  MDF است که بر اساس نوع ساختش به این نام شناخته می شود . کابینت های منحنی دارای انعطاف پذیری ،  دوام و ماندگاری بالا  بوده و همچنین در برابر رطوبت مقاوم می باشد در کنار ویژگی های ذکر شده این کابینت به دلیل ظاهر فوق العاده خود برای آشپزخانه های کوچک  ، بسیار مناسب است .

کابینت منحنی

کابینت انزو

کابینت دیگری که معرفی آن در مدل های جدید دکوراسیون داخلی الزامی است کابینت آشپزخانه انزو  می باشد که این کابینت  از  MDF که تخت خلا روی آن پرس گردیده و یا به اصطلاح وکیوم شده است ، ساخته می شود .از این رو از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و نسبت به دیگر کابینت های ام دی اف قیمت بالا تری دارد . به طور معمول قطر استفاده شده در کابینت های انزو ۲۵ میلی متر بوده و اطراف درب ها با استفاده از دستگاه CNC تراش خورده و شیب دار هستند . استفاده از رنگ پولیشی به زیبایی ، دوام  و قیمت آن می افزاید و از بزرگ ترین مزایای این کابینت میتوان به تریمم پذیری آن اشاره نمود .

کابینت انزو

کابینت تمام چوب

کابینت های تمام چوب یکی از مدل هایی است  که از قدیم ایام در خانه ها بوده و سبک و طرح جدیدی نیست اما به تازگی مجدد بسیار طرفدار پیدا کرده و به اصطلاح  در عرصه دکوراسیون داخلی مد شده است . عمده چوب به کار رفته در ساخت کابینت های چوبی ، چوب گیلاس ، راش، افرا، گردو، بلوط، صنوبر، انجیلی و درخت گلابی است.  با این که کابینت های تمام چوب جزو نمونه کابینت های نفیس و گرانبها قرار می گیرد  اما مقاومت کمتری نسبت به آب و رطوبت داشته و نیاز به مراقب بیشتری دارد مگر آن که از روکش پلی ارتان فاقد رنگ برای ضد آب سازی آن استفاده شود . که در این صورت به قیمت  آن اضافه می شود . برای استعلام قیمت کابینت های تمام چوب با مشاورین کازادکورا  تماس بگیرید.

کابینت تمام چوب

کابینت های مدرن

یکی از محبوب ترین کابینت ها در بخش دکوراسیون داخلی  ، کابینت های مدرن است که هر ساله به تعداد طرفدارهای این سبک کابینت اضافه شده و از مد نمی افتد . این مدل کابینت به علت سادگی و کاربردی بودن تمامی سلایق را در بر می گیرد از این رو جزو کابینت هایی است که هر ساله در کنار حفظ سادگی خود بر اساس قوانین و اصول دکوراسیون داخلی تغییراتی در آن ایجاد می شود تا از یک نواختی و تکراری بودن طرح و مدل در بیاید . یکی از ویژگی های بارز این سبک میتواند به مناسب بودن  آن برای تمامی آشپزخانه ها چه کوچک چه بزرگ اشاره کرد.

کابینت های مدرن

کابینت های نئوکلاسیک

کابینت های نئوکلاسیک یکی از سبک هایی است که علاوه بر ایجاد حس مدرن بودن فضا ،کمی چاشنی سبک کلاسیک را  در خود جای داده است از این رو در عرصه دکوراسیون داخلی این سبک جدید ، بسیار محبوب و معروف شده است . در واقع استفاده از این سبک ، حالت رسمی سبک مدرن  را  کم تر می کند و جای خود را به طرح های گرم و فاخر کلاسیک  می دهد. این سبک در کنار حالت تجملاتی ، از هر گونه طرح های شلوغ می پرهیزد در عین حال قیمت مناسب تری نسبت به نمونه و سبک های دیگر دارد.

کابینت های نئوکلاسیک

کابینت های پلی اورتان

یکی از کابینت هایی که به تازگی وارد عرصه ی کابینت سازی شده و نظر کابران و کابینت سازان را به خود جلب کرده و یکی از جدید ترین مدل های دکوراسیون داخلی به حساب می آید، کابینت های پلی اورتان می باشد . این کابینت ها که نام آن برگرفته از نوع رنگ پوششی آن با نام پلی اورتان است بسیار کابینت های زیبا و درخشنده ای هستند و از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردارند.

متریال پایه کابینت های پلی اورتان می تواند بر اساس بودجه مشتری از جنس  چوب یا MDF  باشد و همچنین تعداد لایه های  رنگ پوششی پلی اورتان می تواند روی قیمت این کابینت ها تاثیر گذار بوده و آن را بالا ببرد . کابینت های پلی اورتان می توانند در سبک های کلاسیک ، نئوکلاسیک و مدرن ساخته شوند . برای اطلاعات بیشتر درباره این کابینت می توانید به مقاله کابینت پلی اورتان و راهنمای جامع انتخاب مراجعه کنید.

کابینت های پلی اورتان

جدید ترین مدل های کمد دیواری در دکوراسیون داخلی

قوانین و اصول دکوراسیون داخلی در خصوص کمد دیواری می تواند مدل و طرح  ، محل قرارگیری ، نوع تقسیم بندی کمد و رنگ آن را مورد برسی قرار دهد . شاید اتاق شما نیازمند یک کمد دیواری است اما شما نمی دانید که این کمد دیواری قرار است در کجا اتاق قرار بگیرد و چه رنگی برای کمد شما مناسب بوده و یا حتی تقسیم بندی بخش داخلی کمد دیواری باید به چه صورت باشد . بنابراین برای مشاوره در خصوص ساخت و نصب کمد دیواری با مشاورین کازادکورا تماس حاصل فرمایید.

استعلام قیمت

کمد دیواری با درب لولایی

یکی از  مدل کمد دیواری هایی که از قدیم الایام در  مدل های دکوراسیون داخلی قرار داشته است کمد دیواری با درب های لولایی است این مدل از ابتدایی و ساده ترین مدل های کمد دیواری بوده و بسیار کاربردی و عامه پسند است . این مدل کمد دیواری دسترسی به تمامی نقاط کمد را به صورت یکجا فراهم می سازد که در کمد هایی با درب ریلی این امکان وجود ندارد اما برخلافه مدل های درب ریلی فضای زیادی را اشغال می کنند تا درب های آن به طور کامل باز شوند .

کمد دیواری با درب لولایی

کمد دیواری درب ریلی

کمد های درب ریلی در عرصه دکوراسیون داخلی بیشتر مورد استفاده و استقبال کابران قرار گرفته است چرا که استفاده از این مدل درب ها به شما این امکان را می دهد تا از فضای اتاق خود بهینه استفاده کنید . کمد های درب ریلی به دلیل فضای کمی که اشتغال می کنند  بسیار مناسب اتاق های کوچک بوده  و نگرانی کمبود جا در اتاق را از کابران برطرف می کند اما در نظر داشته باشید که درب های این مدل کمد به صورت همزمان باز نمی شود و دسترسی به تمامی کمد را برای شما سخت و مشکل ساز می کند .

کمد دیواری درب ریلی

کمد دیواری با درب آکاردئونی ( تاشو )

یکی از کمد هایی که به تازگی ترند شده و در عرصه دکوراسیون داخلی ۲۰۲۲ قرار گرفته است ،  کمد دیواری با درب آکاردئونی می باشد . درب کمد دیواری های آکاردئونی به گونه تعبیه شده اند که عرض آن ها کم بوده و به واسطه لولا هایی که بین این درب ها قرار دارد به صورت تاشو روی یکدیگر قرار گرفته و در گوشه کمد جمع می شوند.

این مدل کمد ها علاوه بر اینکه دسترسی کامل داخل کمد را به شما می دهد، فضای کمی را اشغال می کنند . ممکن است این کمد ها با مدل ها و عرض های مختلفی ساخته شوند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که درب های این مدل نباید زیاد عریض باشند چرا علاوه بر ایجاد مشکل در باز و بسته شدن ، باعث تاب برداشتن درب ها میشوند .  مناسب ترین اندازه برای درب های آکاردئونی در کمد دیواری چیزی مابین ۵۰ الی ۶۰ سانتی متر می باشد.

کمد دیواری با درب آکاردئونی

کلوزت روم یا واک این کلوزت در طراحی دکوراسیون داخلی

کلورت روم یا واک این کلوزت به مکان یا قسمتی از اتاق گفته میشود که دارای کشو ها ، قفسه ها و کمد های مناسب نگهداری لباس ، جواهرات و لوازم شخصی دیگر بود و عمدتا در این بخش یک آینه قدی هم برای برسی ظاهرتان وجود دارد .کلوزت روم یکی از جدید ترین ایده های دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب های بزرگ و جا دار است که طراحی آن بر اساس بودجه مشتری صورت می گیرد .برای مشاوره و استعلام قیمت دقیق با مشاورین کازادکورا تماس حاصل فرمایید .

کلوزت روم یا واک این کلوزت در طراحی دکوراسیون داخلی

سخن پایانی

استفاده از اصول و قوانین دکوراسیون داخلی به شما کمک میکند تا تمامی قسمت های خانه شما عالی و جذاب به نظر برسد و خانه شما را از آشفتگی و نا همگونی در بیاورد اگر به کابینت  آشپزخانه و یا کمد برای داخل اتاق خود نیازمندید اما نمی دانید از چه جنس و یا رنگی باید استفاده کنید و یا نمی دانید با بودجه که دارید باید چه تصمیمی بگیرید پس حتما با مشاورین و متخصصین کازادکورا تماس بگیرید تا بتوانید رویا های خود را به واقعیت تبدیل کنید .

استعلام قیمت

مشاوره رایگان 09127082076