گروه تولیدی کازادکورا

کابینت پلی اورتان و راهنمای جامع انتخاب

کابینت های پلی اورتان با رنگ ها و طرح های مدرن و خاص ، ترند جدید بازار کابینت سازی شده است که  می‌تواند در سبک‌های مختلفی مثل سبک کلاسیک، سبک نئوکلاسیک و سبک مدرن ساخته بشه اما عموم مردم نمیدانند که این کابینت های منحصر به فرد چه ویژگی هایی دارند پس ما در این مقاله سایت کازادکورا ، میخوایم کابینت های محبوب پلی اورتان و همچنین  انتخاب رنگ درست و متناسب با سبک درکور آشپزخانه شما را به صورت جامع مورد برسی قرار دهیم .

کابینت پلی اورتان چیست ؟

کابینت پلی اورتان در واقع همان کابینت خام و چوبیست که یک لایه رنگ پلی اورتان روی بخش خام کابینت را پوشانده است که علاوه بر بالا بردن کیفیت و طول عمر رنگ  کابینت ، به سرعت خشک میشود چرا که رنگ پلی اورتان از چسبندگی بالایی برخوردار است و به راحتی روی بدنه خام و MDF کابینت ها مینشیند . البته میتوان روی کابینت هایی که از قبل پوشش رنگی دارند هم استفاده کرد و نتیجه مطلوبی گرفت.

به گفته ای ساده تر و مفهوم تر اگر دقت کرده باشید کابینت های هایکلاس تنها رویه‌ی بیرونی، لبه‌ها و کناره‌های کار از پوشش پلکسی‌گلس پوشانده می‌شود و پشت کار با پوشش دیگری روکش می شود و یا برای لبه های کابینت های هایکلاس یا  MDF  از نوار های PVC استفاده میشود اما در کابینت های پلی اورتان تمامی قسمت های یک کابینت از یک لایه رنگ پلی یورتان پوشیده میشود و تفاوتی در لایه رویی و پشتی آن نیست .

ویژگی های کابینت پلی اورتان

کابینت های پلی اورتان از جمله کابینت های رنگی است که ویژگی های جذاب خود را دارد که بسیاری از این ویژگی های کابینت پلی اورتان دغدغه مصرف کنندگان است . برخی از این خصوصیات محبوب به شرح زیل است :

  • بالا بودن کیفیت کابینت های پلی اورتان و مقاوم بودن در برابر خط و خش، ضربه، رطوبت و گرما و حتی نور آفتاب
  • بالا بودن تنوع رنگی کابینت های پلی اورتان به طوری که تمامی سلایق را در بر می گیرد حتی مخاطب های سخت پسند
  • عدم وجود محدودت در سبک و طراحی کابینت های پلی اورتان
  • دارای تمامی رنگ ها در دو سبک مات و براق برای تمامی سلیقه ها
  • قابلیت تعمیر در صورت بروز مشکلاتی همچون رنگ پریدگی که به ندرک ممکن است پیش اید

مراحل ساخت  کابینت پلی اورتان

پروسه‌ی ساخت کابینت پلی اورتان طولانی و هزینه بر است و برای ساخت آن نیاز مند افراد خبره و متخصص میباشد چرا که در صورت عدم داشتن تخصص در ساخت کابینت های پلی اورتان وقت و هزینه شما تلف میشود و نتیجه مطلوبی هم نخواهید گرفت .

۱- ساخت اسکلت کابینت

اولین قدم برای تولید کابینت های پلی اورتان ساخت درب کابینت و اسکلت ها مطابق با نظر مشتری میباشد

۲- پرداخت و سمباده زنی قطعات کابینت

قدم بعدی این پروسه پرداخت و سمباده زنی قطعات کابینت است چرا که کیفیت و مقاومت رنگ پلی اورتانی که روی قطعات زده میشود به صاف بودن سطح چوب و یا MDF وابسته است و از این رو این مرحله  پیش از اجرای رنگ، بسیار حائز اهمیت است.

۳- حکاکی کابینت ها

در برخی از سبک ها مانند سبک کلاسیک و نئوکلاسیک لازم است با استفاده از دستگاهCNC ، درب و قسمت هایی که کنده کاری دارند ، حکاکی شوند البته چناچه طرح انتخابی مشتری روکش چوب باشد در این مرحله  لایه‌ی نازکی از چوب طبیعی بر روی متریال پایه، که ام‌دی‌اف خام است، پرس می‌شود

۴- رنگ زنی کابینت ها

مرحله آخر تولید کابینت های پلی اورتان پاشش رنگ و یا رنگ زنی است که میتواند یا با فرچه یا دستگاه انجام گیرد ؛ پس از  زیر سازی و بتونه کاری بدنه کابینت ها ، ابتدا رنگ استر و سپس پرایمر بر روی کابینت زده میشود ، در این مرحله در صورت لزوم کابینت ها سمباده میخورند  پس از آن ، رنگ انتخابی مشتری به صورت ۵ تا ۶ لایه روی کابینت ها زده میشود تا کابینت های با کیفیتی به مشتری ارائه شوند .

لازم به ذکر است هر لایه از رنگ پلی اورتان حداقل ۱ ساعت زمان برای خشک شدن کامل نیاز دارد و همین امر پروسه ساخت این کابینت ها را طولانی کرده است علاوه بر آن  باید کارگاهی که در آن پروسه انجام میشود بدون گرد و غبار باشد چرا که ممکن است غبار روی کابینت های در حال خشک شدن بنشیند و موجب بی کیفیت شدن رنگ کابینت ها  و ایجاد ناهواری روی سطح  آن شود .

رنگ بندی کابینت های پلی اورتان

رنگین کمان کابینت های پلی اورتان تمامی سلایق را پاسخ می دهد چرا از رنگ های گرم  و سنگین تا رنگ های  فانتزی و پاستیلی در پالت رنگی خود جا داده است  و همین امر انتخاب کابینت برای هر سلیقه ای را فراهم کرده و به مشتری این امکان را می دهد آزادانه و بدون محدودیت رنگ مورد علاقه خود را برای آشپزخانه خود انتخاب کند .

ذکر این نکته الزامی است که کیفیت و مقاورت کابینت های پلی اورتان با تعداد لایه های رنگ آن رابطه مستقیمی دارد در واقع هر چه تعداد لایه های رنگ کابینت بیشتر باشد کیفیت و پایداری کابینت ها قوی تر میشود و هزینه ساخت بالا تر میرود و بلاعکس  تعداد لایه های کمتر باعث افت کیفیت و مقاوت  محصول شده و این نوع کابینت ها با قیمت کمتری به بازار عرضه میشوند . در کنار نکته ذکر شده باید توجه داشت که حلال های رنگ کابینت ها میتواند بر دو پایه روغن و یا آب باشد که در زیل به شرح آن اشاره شده است .

رنگ پلی اورتان بر پایه روغن

رنگ پلی اورتان بر پایه روغن ، به نوعی از رنگ گفته میشود که برای رقیق سازی آن از یک حلال روغنی استفاده شده است این نمونه رنگ  ، پوشش بسیار قوی برای  چوب و MDF به حساب میاید .

از خصوصیات رنگ پلی اورتان بر پایه روغن می تواند به مدت زمان طولانی تر برای خشک شدن ، ایجاد جلا و زیباسازی چوب و تیره تر کردن رنگ چوب در حد یک درجه اشاره کرد .

رنگ پلی اورتان بر پایه آب

رنگ پلی اورتان بر پایه آب کاملا بی بو است و باعث تغییر رنگ و یا براقیت در متریال پایه نمیشود . این رنگ با سرعت بیشتری نسبت به رنگ پلی اورتان بر پایه روغن خشک میشود  و باعث سرعت بخشیدن به روند ساخت کابینت میگردد و گزینه مناسب تری برای افرادیست که تمایل دارند رنگ اصلی چوب تغییری نکند .

رنگ های پرطرفدار کابینت پلی اورتان

توجه داشته باشید که شما به عنوان یک مشتری میتوانید هر رنگی دلخواهی را با هر درجه ماتی و یا براقیت انتخاب کنید زیرا همانطور که گفته شد کابینت های پلی اورتان کاملا ترین پالت رنگی را  دارد .

کابینت پلی اورتان سفید

به صراحت می توان گفت پر طرفدار ترین و شیک ترین رنگ مورد استفاده برای کابینت ها ، رنگ سفید است و این موضوع در کابینت های پلی اورتان هم صادق است . رنگ سفید کابینت ها باعث ایجاد بزرگی و حس تمیزی در آشپزخانه میشود و خاصیت انعکاس نور در رنگ سفید ، آشپزخانه را روشن تر و پر نور تر نشان میدهد از این رو رنگ سفید جزو رنگ های پر متقاضی کابینت ها قرار گرفته است .

کابینت پلی اورتان سبز

یکی از رنگ های ترند شده و محبوب این روز ها رنگ آرامش بخش و فاخر سبز است به همین جهت این رنگ در صنعت کابینت سازی مخصوصا در کابینت های پلی اورتان مشهور شده است و مشتریان سبک نئوکلاسیک با سلایق مختلف از رنگ سبز کابینت ها استقبال  ویژه کرده اند از این رو  کازادکورا به مشتریانی که سبک نئوکلاسیک را میپسندد پیشنهاد میکنند رنگ سبز  را در لیست انتخاب رنگ کابینت خود قرار دهند.

کابینت پلی اورتان براق

همانطور که قبل تر اشاره کردیم مشتریان میتوانند خود درصد براقیت کابینت ها را انتخاب کند و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد . کابینت های پلی اورتان براق بر پایه حلال های روغنی بوده و مقاومت و دوام آن ها کمی بیشتر از نمونه های مات است و همچنین نمونه های براق به درخشندگی و روشنایی آشپزخانه کمک میکند.

کابینت پلی اورتان مات

این امر صادق است که مدل براق کابینت های پلی اورتان پرطرفدار است اما نمونه های مات آن هم مشتری های بخصوص خود را دارند . نمونه ها مات عمدتا در مدل های کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده میشوند و به نوبه ی خود بسیار شکیل و خاص هستند و بر خلاف نمونه های براق در برابر لک آب و اثر انگشت مقاومت بیشتری دارند .

رنگ پلی اورتان بر روی کابینت تمام چوب

رنگ پلی اورتان باعث ایجاد مقاومت و دوام بیشتر چوب میشود از این رو مشتریانی که جنس و متریال اصلی چوب را برای کابینت های خود انتخاب میکنند کازادکورا ، پلی اورتان فاقد رنگ را برای محافظت از انتخاب آن ها پیشنهاد میکند تا از ایجاد خط و خش جلوگیری کرده و عواملی مانند رطوبت ، چربی ، بخار آب و همچنین دما ناشی از پخت و پز  روی کابینت های چوبی  اثر منفی نگذارد و در کنار این موارد اجازه دهد نقش و نگار های چوب بیشتر جلوه کند و روی هم رفته باعث رضایت مشتری از انتخاب خود شود .

مدل و طرح کابینت های پلی اورتان

همانطور که اشاره کردیم اسم کابینت پلی اورتان به نوع رنگ کابینت اشاره دارد نه طرح و مدل آن بنابراین کابینت های پلی اورتان میتواند در سبک و طرح های مختلفی که در زیل به آن ها اشاره میکنیم درآیند .

کابینت های کلاسیک پلی اورتان

سبک کابینت های پلی اورتان کلاسیک  دارای حکاکی و طرح های سنتی و زیبایی میباشد و بدلیل پرکاربون و سختی کار عمدتا این سبک در آشپزخانه های بزرگ و کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد و ممکن است متریال پایه این کابینت ها بر اساس بودجه از MDF با قیمت پایین تر و  از چوب با قیمت بالا تر استفاده شود .

در نمونه کابینت های کلاسیک با متریال پایه MDF ابتدا کابینت با دستگاه CNC  حکاکی میشود سپس رنگ پوششی پلی اورتان با سلیقه مشتری بر روی آن پیاده سازی میگردد اما در نمونه های کابینت های پلی اورتان با متریال پایه چوب پس از حکاکی و طراحی از پوشش پلی اورتان فاقد رنگ استفاده میشود.

کابینت های نئوکلاسیک پلی اورتان

در سبک بسیار ترند شده نئوکلاسیک متریال پایه چوب و MDF  است اما با اینکه تمامی مراحل رنگ و حکاکی این کابینت ها دقیقا همانند کابینت های کلاسیک است ، طرح های ساده و مینیمال تری دارند و به همین علت توانسته است دل بسیاری از افراد ساده پسند  را ببرد و به دلیل این سادگی میتواند در آشپزخانه کوچک و بزرگ چشم ها رابه خود خیره کند .

تنوع و رنگ‌بندی در مدل کابینت پلی اورتان نئوکلاسیک بالا است؛ اما این نکته را در نظر بگیرید که اساسا کابینت‌های این سبک، دارای رنگ‌های موقر هستند و رنگ‌های خاص و پر انرژی در این سبک دیده نمی‌شوند.

کابینت های پلی اورتان مدرن

این مدل کابینت ها در واقع MDFهایی هستند که توسط رنگ های پلی اورتان پوشیده شده اند و بسیار خلوت و عاری از هرگونه تزئینات و حکاکی اند و در موادی حتی میتواد بدون دستگیره تعبیه شوند و این مدل نسبت به دو سبک گفته شده تنوع رنگی بالاتری دارند و قدرت انتخاب را در مشتری بالا میبرد .

قیمت کابینت های پلی اورتان

کابینت های پلی اورتان در دسته بندی  قیمتی جزو کابینت های قیمت بالا قرار می گیرند اما این قیمت در کنار مقاومت و دوام بالا ی  این مدل کابینت ها منطقی و به صرفه به نظر میرسد . از آنجایی که سال های طولانی مثل روز اول میدرخشند و نسبت به مدل های دیگر کابینت ها از کیفیت بیشتری برخوردارند بهتر است از کلمه اقتصادی به جای قیمت بالا برای این کابینت استفاده کنیم ؛ قیمت این کابینت با توجه به لایه های رنگ پلی اورتان ، سبک و طرح انتخابی  و متریال پایه که میتواند چوب یا MDF  باشد متغییر است از این رو برای استعلام قیمت دقیق کابینت های پلی اورتان با مشاورین کازادکور تماس بگیرید .

سخن پایانی کازادکورا

اگر بخواییم یک جمع بندی از کابینت های جذاب و ترند پلی اورتان بکنیم باید به  کیفیت ، زیبایی ، ماندگاری و دوام بالای این مدل کابینت ها اشاره کنیم ، کابینت های پلی اورتان در کنار سبک های مختلف ، تنوع رنگی چشم گیری دارد و تمامی سلایق را در پالت رنگی خود جا می دهد البته به خاطر داشته باشید زیبایی و کیفیت کابینت های پلی اورتان وابسته به تخصص و تجربه ی کابینت ساز است و افراد نابلد وقت و هزینه شما را تلف خواهند کرد .

اگر داشتن آشپزخانه شیک و رویایی دقدقه ی این روز های شماست کابینت های پلی اورتان میتواند بهترین گزینه انتخاب برای شما باشد.

مشاوره رایگان 09127082076