گروه تولیدی کازادکورا

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان

 

انتخاب کابینت از بین این همه تنوع قطعا کار سختی است. ولی با اطلاع از ویژگی ها و تفاوت های آن ها می توانید راحت تر تصمیم بگیرید. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان به عنوان دو نمونه از دنیای کابینت بپردازیم که تولید کننده کابینت در کرج به آن ها توجه دارد. در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

کابینت پولیشی و معایب و مزایای آن

کابینت پولیشی همانطور که از نامش مشخص است به کابینتی گفته می شود که جنس بدنه آن از رنگ پولیش تولید شده باشد. رنگ این نوع کابینت مانند یک لایه شیشه ای با ضخامت 3 میلی متر روی بدنه مورد نظر جای می گیرد. این نوع کابینت را می توان در دسته بندی کابینت های نئوکلاسیک قرار داد. برای آن که بتوانید راحت تر انتخاب کنید باید با معایب و مزایای کابینت پولیشی که در ادامه ذکر می کنیم آشنا شوید.

مزایای کابینت پولیشی

• از آن جایی که رنگ پولیشی با ضخامت 3 میلی متر به این کابینت اضافه می شود ورق ها استحکام بیشتری پیدا می کنند و به راحتی تحت تاثیر فشار خم نمی شوند.
• خمیر پولیشی که در این کابینت به کار می رود بعد از مدتی کاملا سفت شده و از ورق ها در برابر ضربات و آسیب های احتمالی محافظت می کند.
• تمامی سطح کابینت از جمله دور تا دور لبه ها با استفاده از پولیش پوشانده می شود در نتیجه خاصیت ضد آب نیز پیدا می کند و در برابر رطوبت مقاوم خواهد شد و به هیچ وجه آب و … به درون آن نفوذ نخواهد کرد.
• کابینت پولیشی بیشتر اوقات به رنگ سفید است همین موضوع باعث بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه می شود. البته کابینت پولیشی به رنگ های دیگری نیز ساخته می شود.
• به خاطر ساختاری که این کابینت دارد می توان در شرایط آب و هوایی مختلف از کابینت پولیشی استفاده کرد.
• کابینت پولیشی در برابر نور خورشید، انواع روغن، حرارت، ضربات و … مقاومت بالایی دارد.

مزایایی که درباره کابینت پولیشی گفتیم برای خیلی از افراد جذاب است. در ادامه می خواهیم به معایب این کابینت بپردازیم.

معایب کابینت پولیشی

اجرای کابینت پولیشی حساسیت بالایی دارد به همین دلیل باید در محیطی کاملا ایزوله نسبت به گرد و غبار و … و با کمک دستگاه های پیشرفته برای پاشش رنگ ساخته شود. بر همین اساس چون باید محیط و فضای مخصوصی برای ساخت آن در نظر گرفته شود باعث می شود قیمت کابینت پولیشی به نسبت سایر کابینت ها اندکی بیشتر شود و همه افراد نتوانند این کابینت را سفارش دهند.

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان

کابینت پلی اورتان و مزایا و معایب آن

یکی دیگر از انواع کابینت ها، کابینت پلی اورتان نام دارد. بدنه این کابینت از جنس ام دی اف می باشد و بر روی ورقه های آن پوششی از یک رنگ مقاوم و با کیفیت از جنس پلی اورتان استفاده می شود تا در برابر ضربات احتمالی، خط و خش، رطوبت و … مقاوم شود. رنگ آمیزی کابینت پلی اورتان در 6 مرحله تکرار و انجام می شود.

مزایای کابینت پلی اورتان

• طبق توضیحاتی که دادیم مشخص است که کابینت پلی اورتان در برابر رطوبت و نم مقاومت زیادی دارد.
• کابینت پلی اورتان در مقابل ضربه و خش نیز مقاوم است.
• رنگ پلی اورتان در برابر نور خورشید دچار تغییر و تحول نمی شود.
• رنگ های مورد استفاده در کابینت پلی اورتان متنوع است.
• متناسب و هماهنگ با دکوراسیون و سلیقه مشتری از رنگ های مات یا براق در کابینت پلی اورتان استفاده می شود.

معایب کابینت پلی اورتان

زمانی که رنگ پلی اورتان این کابینت در حال خشک شدن است باید بسیار دقت شود گرد و غبار بر روی آن نشیند زیرا در این مسئله باعث کدر شدن رنگ آن می شود. به همین دلیل در هنگام ساخت نیاز به دقت فراوانی دارد. استفاده از رنگ های بسیار مرغوب و با کیفیت پلی اورتان منجر به افزایش قیمت آن می شود. به همین دلیل در هنگام خرید باید به این نکات دقت شود.

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان در چیست؟

تا اینجا اطلاعاتی درباره کابینت پولیشی و پلی اورتان به دست آوردید. اکنون می خواهیم به تفاوت های این دو کابینت از چند نظر بپردازیم.

• از نظر رنگ

تفاوت اصلی کابینت پولیشی و پلی اورتان، رنگ آن ها است. رنگ پلی اورتان یک نوع رنگ پاششی است که عموما مات است و از دوام خوبی برخوردار است و جزء مواد ترموپلاستیک جای می گیرد. این نوع رنگ خیلی سریع خشک می شود و در فرآیند خشک شدن دردسری ایجاد نمی کند. در برابر نور خورشید، اسید ها، باز ها، روغن ها و … مقاومت بالایی دارد.
از طرف دیگر رنگ پولیش یک رنگ خمیری مانند است که براق بوده و از رنگ های پلی اورتان کیفیت بهتری دارد. از این مایع خمیری بر روی سطوح چوب، شیشه و پلاستیک استفاده می شود و به صورت اسیدی آن را بر روی سطح می پاشند. این نوع رنگ در برابر شرایط و عوامل محیطی، خم کردن و … بسیار مقاوم است.

• از نظر سبک

کابینت های پولیشی و پلی اورتان را در سبک های مدرن استفاده نمی کنند. از کابینت پلی اورتان بیشتر در سبک های نئوکلاسیک استفاده می کنند. کابینت پولیشی نیز جزء کابینت های انزو به حساب می آید.

• از نظر قیمت

با توجه به نوع رنگ هایی که در ساخت کابینت پلی اورتان و پولیشی استفاده می شود، قیمت های مختلفی برای آن ها در نظر گرفته می شود. اما از آن جایی که حساسیت و ایزوله بودن محیط در زمان ساخت کابینت پولیشی بالاتر است، قیمت آن نیز به نسبت کابینت پلی اورتان بیشتر خواهد بود.

شباهت های کابینت پلی اورتان و پولیشی

همانطور که گفتیم در کنار تفاوت هایی که کابینت پولیشی و پلی اورتان دارند، شباهت هایی نیز در آن ها وجود دارد. به عنوان مثال در هر دو از رنگ های به خصوصی برای پوشش دادن ورق ها استفاده می شود که باعث بالا رفتن مقاومت و استحکام آن ها می شود. برای تولید آن ها باید شرایط محیطی مناسبی را فراهم کرد تا گرد و غبار بر روی آن ها ننشیند و باعث کدر شدن آن نشود. همچنین از این دو کابینت در سبک های مدرن استفاده نمی شود.

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان

کابینت پولیشی بهتر است یا پلی اورتان؟

تا اینجای مقاله با مزایا و معایب و تفاوت های کابینت های پولیشی و پلی اورتان آشنا شدید. شاید سوالتان این باشد از این دو کابینت کدام یک بهتر است و در آخر ما کدام یک را انتخاب کنیم.
با توجه به ویژگی ها، مزایا و معایبی که برای هر کدام از کابینت های پولیشی و پلی اورتان ذکر کردیم می توان گفت کارایی هر کدام متفاوت است و هر کدام از آن ها برای شرایط ویژه خود، بسیار مناسب هستند. به همین دلیل شما باید طبق شرایطی که خود دارید از بین این دو کابینت یکی را انتخاب نمایید. نمی توان به صراحت گفت کدام یک بهتر است بلکه طبق شرایط، شما می توانید بهترین نوع کابینت را انتخاب نمایید.

تولید کننده کابینت در کرج

گروه تولیدی کازا دکورا به عنوان تولید کننده کابینت در کرج سال های زیادی است که به فعالیت مشغول است و همواره سعی می کند مطابق با تکنولوژی های جدید پیش رفته و نیاز و درخواست شما مشتریان عزیز را فراهم کند تا محصولی با کیفیت و مرغوب مطابق با سلیقه و انتخاب تان دریافت نمایید. در صورت وجود هر گونه سوال در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان 09127082076