گروه تولیدی کازادکورا

بهترین متریال کابینت آشپزخانه چیست؟

13 1
11 1
10 1

بهترین متریال کابینت آشپزخانه چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین کابینت آشپزخانه در بازار کدام است؟! در این مقاله می خواهیم پاسخی برای این سوال پیدا کنیم. یافتن بهترین ها همیشه سخت است. زیرا افراد مختلف تعاریف متفاوتی از کلمه “بهترین” دارند. همین موضوع باعث می شود هرکسی از دید خود بهترین کابینت آشپزخانه را معرفی کند.

بعضی ها کابینت های ثروتمند و سلطنتی را بهترین کابینت می دانند و معتقدند کابینت های کلاسیک بهترین مدل کابینت هستند.

بعضی دیگر کابینت های مدرن را بهترین کابینت به حساب می آورند. برخی دیگر معتقدند طرح کابینت مهم نیست، بلکه جنس کابینت است که تعیین می کند بهترین کابینت کدام است.

در این مطلب می بینید که بهترین مدل کابینت می تواند همه این مدل ها باشد و می تواند هیچ کدام از این مدل ها نباشد. عجیب بود؟! مشکلی وجود ندارد زیرا در پایان مقاله موضوع را برای شما روشن خواهیم کرد.

کابینت فلزی و استیل:

کابینت فلزی و استیل

بهترین کابینت در قدیم کابینت فلزی بود. این مدل یکی از قدیمی ترین مدل هایی است که در گذشته در خانه های ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. اما به دلیل معایب کابینت های فلزی، استفاده از آنها کاهش یافت. کابینت های فلزی برای محیط های مرطوب مناسب نیستند. در برابر رطوبت خیلی راحت زنگ می زند و خورده می شود. همچنین این کابینت ها دارای طرح و رنگ بسیار محدودی هستند.

یکی از انواع کابینت فلزی کابینت استیل می باشد. این نوع کابینت های فلزی برای استفاده در منازل مناسب نیستند. دلیل این مشکل این است که کابینت های استیل طرح و رنگ بسیار محدودی دارند و بسیار گران هستند و عموما بیشتر برای رستوران ها و بیمارستان ها و کمتر برای منازل استفاده می شوند.

به طور خلاصه می توان گفت کابینت های فلزی حتی از نوع استیل که قیمت بسیار بالایی دارند مناسب برای افرادی که دوست دارند آشپزخانه شان طراحی محکم و زیبایی داشته باشد نیست.

به عبارتی می توان گفت در دنیای مدرن امروزی تمامی مدل های کابینت فلزی کاربرد و کارکرد خود را از دست داده اند به جز کابینت استیل که همچنان مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند بهترین کابینت برای مکان های خاص مانند آزمایشگاه باشد.

کابینت ام دی اف:

9

برخلاف کابینت های فلزی، کابینت های ام دی اف آشپزخانه در حال حاضر پرکاربردترین کابینت ها هستند. این کابینت ها بهترین انتخاب برای افرادی است که می خواهند محصولی کم هزینه و اقتصادی داشته باشند.

کابینت ام دی اف امکان طراحی مدرن را دارد و می تواند با اجرای مناسب توسط کارشناسان، آشپزخانه ای بسیار زیبا و خیره کننده را برای شما ایجاد کند. مزیت اصلی کابینت ام دی اف قیمت مناسب و پایین آن نسبت به سایر کابینت ها می باشد.

با توجه به معایبی که کابینت ام دی اف داراست ممکن است برای بعضی از افراد انتخاب اول نباشد. یکی از مهم ترین ایراد های  کابینت ام دی اف مقاومت نسبتا کم آنها در برابر آب و رطوبت است. بنابراین در صورتی که پوشش روی ام دی اف آسیب ببیند، در این صورت آب به راحتی به داخل هسته نفوذ کرده و باعث آسیب دیدن کابینت ام دی اف خواهد شد .

کابینت هایگلاس:

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس یکی از انواع کابینت است که بسیار محبوب و زیبا می باشد. این کابینت برای کسانی که می خواهند یک کابینت و دکوراسیون مدرن را در آشپزخانه خود تجربه کنند بهترین انتخاب است. مشخصه اصلی کابینت هایگلاس روشنایی بالای آنهاست.

در میان انواع این مدل از کابینت آشپزخانه، بهترین انتخاب برای استفاده در آشپزخانه های کوچک هایگلاس سفید می باشد. زیرا این کابینت نور خورشید را منعکس می کند و به نورپردازی آشپزخانه کوچک که یکی از مهم ترین مسائل است کیفیت می بخشد و نیاز به نور مصنوعی در آشپزخانه را کاهش می دهد. و حتی رنگ سفید آن می تواند فضای مورد نظر را جادارتر و بزرگتر از آنچه هست جلوه دهد.

کابینت هایگلاس در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند. دلیل این مشکل نوع خاص پوشش آن است. اما اگر پوشش روی هایگلاس از بین برود یا آسیب ببیند،این کابینت به شدت آسیب خواهد شد. زیرا هسته براق از ام دی اف ساخته شده است و همانطور که گفتیم ام دی اف بسیار در مقابل رطوبت بسیار آسیب پذیر است.

کابینت ممبران:

کابینت ممبران

کابینت های ممبران یکی از بهترین متریال ها برای ساخت کابینت های کلاسیک هستند. کابینتی که از چوب ارزان‌تر است، اما می‌تواند ظاهری کلاسیک شبیه به کابینت چوبی برای شما ایجاد کند. کابینت های ممبران بهترین انتخاب برای افرادی است که دوست دارند آشپزخانه شان ظاهری کلاسیک داشته باشد، اما نمی خواهند هزینه زیادی برای کابینت های چوبی بپردازند. آنها می خواهند با هزینه کمتر یک فضای کلاسیک را تجربه کنند.

کابینت ممبران اگرچه زیبا است، اما دارای معایبی است که باعث می شود برای برخی افراد بهترین کابینت نباشد. البته معایب کابینت ممبران مربوط به خود متریال نیست. این معایب بیشتر مربوط به اجرای کابینه است.

به عنوان مثال، اگر ممبران در یک کارگاه بی کیفیت تولید شود، ممکن است به مرور زمان روکش از هسته جدا شود و مشکلاتی مشابه موردی که گفتیم برای کابینت ایجاد شود.

در مقاله کابینت ممبران میتوانید اطلاعات کامل تری در رابطه با این نوع کابینت پیدا کنید .

کابینت چوب و روکش چوب:

کابینت چوب

کابینت روکش چوب کابینتی است که دارای هسته ام دی اف با روکش چوب طبیعی می باشد. این کابینت ها جزو گران ترین کابینت های موجود در بازار هستند. از نظر زیبایی و فنی بی شک یکی از بهترین کابینت های بازار است. کابینت های روکش چوبی می توانند روکش هایی از متریال های مختلف مانند چوب گردو، چوب روسی و … داشته باشند که این کابینت ها از نظر رنگ و طرح محدود هستند و نمی توانند هیچ روکش چوبی با هر رنگ دلخواه داشته باشند.

به هر حال اگر می خواهید بدانید کابینت روکش چوب خوب است یا خیر، باید بگوییم که عالی است! اما برخی ایرادات کوچک وجود دارد که می توان آنها را کاملا نادیده گرفت.

در مورد بهترین بودن می توان گفت کابینت چوبی بهترین کابینت در بین کابینت هایی است که تا به حال به آن اشاره کردیم. به هر شکلی که فکر کنید تنها مشکل آنها هزینه بالایی است که برای هر متر طول کابینت چوبی باید بپردازید. در واقع باید بگوییم که هزینه آن زیاد نیست، بسیار زیاد است.

کابینت های چوبی برای مکان های بسیار خاص و مجلل می باشد. هیچ جا از کابینت های چوبی استفاده نمی کنند زیرا این ماده بسیار گران قیمت و با ارزش است.

در مقاله کابینت چوبی بخریم یا روکش چوب به طور مفصل در رابطه با این موضوع سخن گفتیم .

برای مشاوره و اجرا کلیک کنید

در نهایت کدام کابینت بهترین کابینت است؟

خوب، شاید هنوز متوجه نشده باشید که بهترین کابینت کدام مدل است و کاملا طبیعی هم هست چون این موضوع تا حد زیادی به سلیقه، نظر شخصی هر فرد، بودجه و محل استفاده و… بستگی دارد اما نگران نباشید کازادکورا در ادامه بیشتر در این امر یاری رسان شما خواهد بود .

اما در ابتدا لازم است تعیین کنید که چه مواردی برای شما مهم هستند. مدرن بودن؟ کلاسیک بودن؟ ارزان بودن؟ و …

یک انتخاب شایسته برای طرفداران مدرن :

به نظر شما بهترین کابینت به سبک مدرن را از چه متریالی می توان ساخت تا هم مدرن و هم بادوام باشد؟ پاسخ پیش روی شماست!

بهترین متریالی که می توان برای ساخت کابینت در طراحی مدرن استفاده کرد، کابینت هایگلاس است. با این متریال می توان مدرن بود و تنوع و زیبایی در کنار مقاومت خواهد داشت.

بعد از هایگلاس می توانیم ام دی اف را برای این کار مناسب بدانیم. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که ام دی اف برای سبک مدرن بهتر است یا هایگلاس؟

اول از همه باید بدانید که اگر در هر دو متریال بالا از رنگ های مات استفاده شود، نتیجه شیک تری خواهید داشت. همچنین با مقایسه ام دی اف و هایگلاس میتوانیم موارد زیر را به شما بازگو کنیم :

  • زیبایی کابینت های هایگلاس بیشتر به دلیل روشن تر بودن آن است!
  • هایگلاس از ام دی اف گران تر است!

اگر هنوز در انتخاب یکی از این دو مورده سردرگم هستید، نگران نباشید، می توانید از ترکیب این دو با هم استفاده کنید. ترکیب این ترکیب خاص علاوه بر زیبایی، توسط افراد زیادی پیدا شده است.

یک پیشنهاد نسبتا گران ولی شیک برای شیک پسندان که قیمت برایشان اهمیتی ندارد و کیفیت برای ؛آنها مهم تر است داریم . توصیه ما به این افراد استفاده از کابینت های مدرن پولیشی و رنگ شده بدون روکش چوب است. البته همانطور که گفتیم قیمت بالاتری هم دارند.

بهترین کابینت برای سبک کلاسیک کدام است؟

دوستداران کلاسیک، ناراحت نباشید. ما شما را فراموش نکرده ایم!

برای سبک کلاسیک بهترین راه استفاده از چوب است که بسیار بسیار گران است. پس از آن می توانید از کابینت روکش چوبی استفاده کنید که ارزانتر از چوب است (اما هنوز قیمت نسبتا بالایی دارد). در مرحله بعد استفاده از ممبران می تواند بهترین گزینه باشد، درست است که ممبران از هسته ام دی اف و روکش پی وی سی ساخته شده است، اما می توان طرح های کلاسیک مختلف را با ممبران به بهترین شکل (نسبت به قیمت آن) اجرا کرد.

بهترین کابینت از نظر قیمت کدام است؟

یکی از تاثیرگذارترین مسائل در انتخاب ما در خرید کابینت این است که کدام قیمت به صرفه تر است؟ ما این مشکل را برای همیشه برای شما حل می کنیم تا بدانید کدام متریال در ساخت کابینت برای شما مقرون به صرفه تر است.

استفاده از MDF از نظر قیمتی بسیار مناسب و به صرفه هست. یعنی یجورایی میشه گفت در بین کابینت های مختلف اونی که از MDF ساخته بشه تقریبا از همه ارزون تره و زیبایی رو هم در کنار ارزونی به همراه داره. همچنین ایراد خاصی هم نداره جز در موارد زیر:

  • برند متریال مصرفی خوب نباشه.
  • اجرای کار ضعیف باشه (مثلا نوار کاری در زمان اجرا خوب انجام نشده باشه که باعث میشه آب بتونه به داخل نفوذ کنه و در طولانی مدت باعث خرابی MDF میشه).

انواع کابینت مدرن و لوکس 2023

کدام کابینت برای شما بهتر است؟

اگر به یک کابینت در محیط معمولی و برای منزل خود نیاز دارید، در بین تمام کابینت هایی که نام بردیم، کابینت های ام دی اف، هایگلاس، ممبران یا روکش چوبی مناسب شما هستند. از بین این کابینت ها می توانید با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، کابینت خود را انتخاب کنید. اگر کابینت را برای کاربری خاص در محیطی خاص می خواهید، باید کابینت را با توجه به کاربری خود انتخاب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
2/5
مشاوره رایگان 09127082076