گروه تولیدی کازادکورا
9
کابینت در کازادکورا
3

تمییز کردن انواع کابینت

همانطور که می دانید در سبک های مختلف دکوراسیون از کلاسیک گرفته تا نئوکلاسیک و مدرن، کابینت ها یکی از مهم ترین قسمت هایی هستند که بیش از گذشته به طراحی خود توجه می کنند و معمولا مشتریان با وسواس انتخاب خود را انجام می دهند. از طرفی پس از انتخاب مناسب ترین گزینه از نظر جنس، سبک، طرح و بودجه و پس از نصب آن، برای اینکه کابینت های شما همیشه به بهترین شکل ظاهر شوند و زیبایی خود را به بهترین نحو نشان دهند، باید تمیز کنند. و حفظ کنید مراقب کابینت های خود باشید. در این مقاله قصد داریم به نکاتی در خصوص نظافت و مراقبت بهتر از آنها با توجه به جنسیت و عوامل دیگر اشاره کنیم.

تمیز کردن کابینت ام دی اف (روکش چوب)

از آنجایی که مواد غذایی موجود در آشپزخانه با بدنه و پنل کابینت ها تماس مستقیم دارند، لکه دار شدن و چرب شدن آن ها امری طبیعی است و اگر می خواهید کابینت های زیبایی داشته باشید، چاره ای ندارید جز اینکه سعی کنید مرتب آن ها را تمیز کنید. و سعی کنید علاوه بر پاک کردن کثیفی، سایر نکات نگهداری را نیز رعایت کنید. برای تمیز کردن کابینت های روکش چوب می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

در ابتدا بهتر است به جنس روکش دقت کنید و مایع یا محلول لباسشویی خود را با توجه به آن تهیه کنید. پارچه نرمی را برای نظافت انتخاب کنید و هرگز برای این کار از سیم ماشین ظرفشویی استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خط و خش و آسیب جدی به بدنه و سطح کابینت می شود. اولین مرحله از تمیزکاری را به گردگیری اختصاص دهید و سعی کنید گرد و غبار سطح را با یک پارچه نرم اما خشک پاک کنید تا فقط لکه و چربی باقی بماند تا با استفاده از محلول هایی که ذکر خواهیم کرد به راحتی آنها را پاک کنید.

مراقب باشید کابینت ها خیس نشوند زیرا روکش آن ها هر چقدر هم که ضخیم باشد ممکن است آسیب ببیند و باعث متورم شدن و حباب زدن بدنه کابینت شود و یک دستمال مرطوب برای گرفتن بهترین نتیجه در نظافت کافی است. در ضمن حداقل هفته ای دو بار با توجه به میزان فعالیتی که در آشپزخانه دارید با یک دستمال مرطوب ساده گردگیری و نظافت را انجام دهید تا از باقی ماندن لکه و چربی جلوگیری کنید.

شوینده مناسب برای تمیز کردن کابینت ام دی اف

یکی از ساده ترین و کاربردی ترین راه حل هایی که می توانید برای از بین بردن لکه کابینت ام دی اف استفاده کنید محلول مایع ظرفشویی و آب است. برای درست کردن این ترکیب مقداری مایع را در ظروف مخصوص اسپری بریزید و با آب مخلوط کنید. و سپس روی سطح آن اسپری کنید و با یک دستمال خشک نرم پاک کنید. سپس یک پارچه نخی یا اسفنج دیگر بردارید و آن را روی سطح بکشید تا پولیش اولیه به روکش کابینت بدهد.

محلول مناسب برای تمیز کردن کابینت ام دی اف

آب و سرکه یکی دیگر از محلول های پاک کننده است که اغلب در خانه شما برای تمیز کردن انواع سطوح استفاده می شود. در اینجا هم می توانید محلول مناسبی از آب و سرکه درست کنید و در یک بطری اسپری بریزید و سپس روی لکه بمالید. بعد از چند دقیقه لکه ها را با دستمال تمیز کنید. سرکه یکی از بهترین مواد برای از بین بردن چربی هایی است که به مدت طولانی روی سطوح باقی مانده اند و اصطلاحا سفت شده اند. در ضمن اگر کابینت ام دی اف شما از نوع شیشه ای باشد آب و سرکه درخشندگی و درخشندگی خود را حفظ می کند.

ترکیب رایج دیگری که برای از بین بردن لکه های مختلف کابینت استفاده می شود، ترکیب جوش شیرین و آب است. به این ترتیب از جوش شیرین خمیری درست می‌کنید و روی لکه‌ها می‌مالید و بعد از خشک شدن با دستمال نرم و مرطوب آن را تمیز می‌کنید و در انتها با دستمال خشک دیگری سطح آن را پاک می‌کنید.کازادکورا تولید کننده انواع کابینت در کرج

تمیز کردن کابینت هایگلاس

تمیز کردن کابینت هایگلاس مانند ام دی اف روکش شده (چوب) است و می توانید از سه روش ذکر شده در بالا برای از بین بردن لکه های مختلف استفاده کنید، اما اگر روش های دیگری برای این کار وجود دارد، درخشش هایگلاس شما را حفظ کرده و از کدر شدن آن جلوگیری می کند. در طول زمان.

در ابتدا بهتر است اشاره کنیم که برای این کار نمی توان از هر نوع پارچه ای استفاده کرد و این پارچه های میکروفایبر هستند که سطح کابینت های شما را براق تر می کنند.

استفاده از پدهای اسکاچ و صابون یا دیگر پاک کننده های بسیار قوی می تواند به کابینت شما آسیب برساند.

درست است که سطح هایگلاس می تواند در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاومت کند، اما همیشه بهتر است قبل از استفاده از محلولی غیر معمول با دیگران مشورت کنید و در مورد تأثیر آن تحقیق کنید.

هرگز پارچه های خیس را روی درب کابینت قرار ندهید تا خشک شوند زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت باعث متورم شدن سطح می شود.

سعی کنید از سفید کننده استفاده نکنید، حتی اگر رنگ براق شما سفید باشد، زیرا در طولانی مدت باعث تغییر رنگ کابینت ها می شود.

برخی افراد برای از بین بردن لکه ها از نوشابه و کمی آب گرم استفاده می کنند که به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا باعث ایجاد لکه های بزرگ روی سطح می شود که به سختی پاک می شوند.

تمیز کردن کابینت فلزی

درست است که این نوع کابینت ها قدیمی هستند، اما هنوز در بسیاری از خانه ها یافت می شوند و هنوز هم برخی از تولیدکنندگان سفارش ساخت آنها را دریافت می کنند. نظافت این نوع کابینت ها نیز به روش های فوق امکان پذیر است. برای پاک کردن لکه های چربی در کابینت هایی که زنگ زده نیستند نیز می توانید از الکل استفاده کنید اما در صورت زنگ زدگی این روش توصیه نمی شود. در این میان جوش شیرین گزینه مناسبی نیست و باعث آسیب به آنها می شود. پودر ماشین لباسشویی و اسپری های چند منظوره از دیگر گزینه های مناسب برای نظافت کابینت های فلزی هستند.

روش های دیگر لکه گیری انواع کابینت

اگر می خواهید لکه ها را به روشی طبیعی از بین ببرید، پیشنهاد می کنیم از لیمو استفاده کنید. یک یا چند عدد لیمو را به میزان لازم آب بگیرید و با مقدار کمی آب مخلوط کنید و روی لکه ها بریزید. لیموها اسیدی هستند و مولکول های چربی را به خوبی تجزیه می کنند و در نهایت می توانید از یک دستمال نانو استفاده کنید. سطوح را تمیز می کند.

اگر لیمو ندارید، می توانید آن را با چای کیسه ای جایگزین کنید. این دمنوش ها دارای اسید تانیک هستند و این اسید می تواند کار لیمو را تا حدودی انجام دهد. در این روش دو کیسه چای را در آب جوش قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود و سپس با اسفنج یا پارچه آغشته به محلول کابینت را تمیز کنید. شامپو فرش یکی دیگر از گزینه های تمیز کردن و جلا دادن بهتر انواع کابینت است که مانند محلول آب و مایع ظرفشویی عمل می کند.

مقاله کابینت سفید

نگهداری صحیح از کابینت

نظافت خود کابینت ها یکی از مهم ترین کارهایی است که برای مراقبت از آن ها باید انجام شود زیرا در غیر این صورت تجمع کثیفی و گرد و غبار روی سطح آن ها باعث رشد باکتری ها می شود و روکش چوبی یا هایگلاس می شود. آسیب دیده. ام دی اف را به مرور زمان از بین می برد و از بین می برد. هنگام نظافت، فراموش نکنید که تمام درزها را تمیز کنید و داخل کابینت ها و کف آنها را تمیز کنید. حتما از شوینده های تایید شده استفاده کنید و از مواد شوینده خشن و حوله های زبر خودداری کنید.

سعی کنید از نفوذ آب به درزهای کابینت جلوگیری کنید، زیرا آب و رطوبت به طور کلی باعث رشد کپک ها و قارچ هایی می شود که می توانند به بافت کابینت آسیب برسانند. در حین پخت و پز درب کابینت ها را زیاد باز نگذارید زیرا بخار غذا به داخل کابینت می رود و داخل کابینت ها را مرطوب می کند.

در باز و بسته کردن درب های کابینت بسیار مراقب باشید و زیاد باز نکنید زیرا تنظیم یا رگلاژ آن ها خراب می شود و لولاها آسیب می بینند. اگر شیشه های حاوی خیارشور، روغن و … را داخل کابینت ها قرار می دهید، مطمئن شوید که زیر آن ها تمیز و خشک باشند، زیرا در دراز مدت باعث ایجاد لکه های دائمی می شود.

از تماس اجسام تیز با بدنه یا سطح کابینت خودداری کنید. اگر سطح کابینت شما نمی تواند ضربه های دما را تحمل کند، از قرار دادن ظروف داغ روی آن خودداری کنید. در نهایت سعی کنید بار متعادلی را در داخل کابینت ها قرار دهید تا باعث تاب خوردن کف نشوید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
2/5
مشاوره رایگان 09127082076