گروه تولیدی کازادکورا

همه ما از نظم لذت می بریم و زمانی که هر وسیله را در جای خود بیابیم در وقتمان نیز صرفه جویی می شود. واکینگ کلوزت یا کلوزت روم و جدید ترین مدل های آن یک راه عالی برای داشتن فضایی منظم و مرتب برای لباس ها و کفش ها و … است. اگر شما هم ازآن دسته افرادی هستید که لباس، کیف و کفش زیادی دارید و به دنبال فضایی اختصاصی برای نگهداری از آن ها هستید تا انتهای این بلاگ با ما همراه باشید تا با کلوزت روم و طراحی آن توسط کازا دکورا بیشتر آشنا شوید.

کلوزت روم یا واکینگ کلوزت (walk in closed) چیست؟

به فضای بسته درون دیوارهای خانه یا به عبارت دیگر نوعی کمد دیواری بدون درب، کلوزت روم یا واکینگ کلوزت گفته می شود که فضای اتاق را اشغال نکرده و با کمک یک در از سایر قسمت های اتاق جدا می شود. با این راه می توانید وسایل خود بسیار منظم و دقیق بچینید و تعداد بیشتری لباس و کفش خریداری کرده و به دور از چشم افراد نگه داری نمایید.

امروزه در اغلب خانه های مدرن، یک اتاق اختصاصی یا کلوزت روم طراحی و ساخته می شود، تا افراد اتاقی انحصاری برای نگهداری و پرو لباس های خود داشته باشند.

معیارهای مهم در طراحی کلوزت روم کدام اند؟

در صورتی که قصد طراحی کلوزت روم یا همان واکینگ روم را دارید ابتدا باید شرایط خود را برای تیم کازادکورا شرح دهید. کارشناسان ما بعد از بررسی آن ها بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می دهند. مهم ترین معیارهایی که در طراحی واکینگ کلوزت موثر هستند عبارتند از:

 

  • فضایی که در اختیار دارید
  • بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید
  • شرایط ذخیره سازی شما چگونه است.

 

ما ابتدا شرایط شما را در نظر می گیریم. این که آیا واقعا به کلوزت روم احتیاج دارید یا خیر. آیا فضای خانه و اتاق شما به گونه ای هست که بتوان واکینگ روم برایش طراحی کرد یا خیر و این که تا چه مقدار می خواهید برای این کار هزینه کنید. ما با بررسی تک تک این فاکتور ها تصمیم نهایی را برای طراحی واکینگ کلوزت مخصوص شما می گیریم.

واکینگ کلوزت

انواع واکینگ کلوزت بر اساس محل قرار گرفتن کمدها کدام است؟

همانطور که گفتیم طراحی و اجرای واکینگ کلوزت بر اساس معیارهایی است که یکی از آن ها مقدار فضایی که در اختیار داریم و نیاز مشتری است. بر همین اساس واکینگ کلوزت ها با توجه به محل قرار گرفتن کمدها دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

کلوزت یک طرفه

یکی از انواع رایج و محبوب کلوزت روم، کلوزت یک طرفه است که دسترسی راحت و خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. در این نوع واکینگ کلوزت فقط یک طرف معمولا دیوار رو به روی در قفسه بندی خواهد شد. معمولا برای فضاهای کوچک این مدل کلوزت روم مناسب می باشد.

روم یکطرفه
روم دو طرفه

کلوزت دو طرفه

همانطور که از نامش مشخص است در این نوع کلوزت روم، در دو طرف قفسه بندی انجام شده و در بین آن ها مسیری برای رفت و آمد در نظر گرفته می شود.

کلوزت با جزیره

در کلوزت روم های دو طرفه و سه طرفه و بزرگ معمولا جزیره ای در وسط طراحی می شود. بر روی یک دیوار از یک آینه بزرگ قدی برای بررسی لباس ها و در وسط واکینگ کلوزت از یک صندلی برای راحت تر پوشیدن کفش استفاده می شود

روم با جزیره
روم کامل

کلوزت کامل

در این مدل، ما از حداکثر فضا برای قفسه بندی استفاده می کنیم در نتیجه تعداد زیادی لباس، کفش و … را می توان در این واکینگ کلوزت جای داد.

ما در گروه تولیدی کازادکورا با توجه به سلیقه شما و فضایی که در اختیار دارید سعی می کنیم بهترین کلوزت روم ممکن را برای شما طراحی و نصب نماییم.

 

انواع واکینگ کلوزت بر اساس اندازه و ابعاد کدامند؟

اگر بخواهیم در تقسیم بندی انواع کلوزت روم، به ابعاد و اندازه آن ها توجه کنیم می توانیم 3 نوع کلوزت روم را به شما معرفی نماییم که عبارتند از:

  • کوچک و مربع
  • بلند و باریک
  • بزرگ و جادار

کارشناسان ما ابتدا فضای اتاق تان را بررسی می کنند و با توجه به آن و همچنین بودجه و درخواست تان بهترین نوع کلوزت را طراحی و اجرا می کنند. اگر به دنبال نصب واکینگ کلوزت هستید می توانید جزئیات دقیق تر را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

رووم

طراحی و اجرای کلوزت روم چه اهمیتی دارد؟

شاید با خود بپرسید که می توانید از همان کمد دیواری به جای کلوزت روم استفاده کنید. درست است که انتخاب هر کدام از آن ها به سلیقه شما بستگی دارد اما با توجه به شرایط هر مشتری، یکی از آن ها کاربرد بهتری خواهد داشت. به طور کلی اگر بخواهیم مزایا و اهمیت کلوزت روم را نام ببریم باید به موارد زیر بپردازیم.

سازماندهی و منظم کردن لباس ها

یکی از مهم ترین مزیت های واکینگ کلوزت، منظم کردن و ساماندهی بهتر لباس ها و کفش ها است. شما می توانید با کمک کلوزت روم لباس ها و پوشش های مناسب هر فصل را دسته بندی نمایید و در مواقع نیاز، لباس مناسب را سریع تر پیدا کنید.

جلوگیری از آسیب به لباس ها

قبل از آن که بخواهید لباس هایتان را مرتب و سازماندهی کنید باید به خوبی از آن ها مراقب نمایید. به کمک کلوزت روم می توانید از واردن شدن آسیب به آن ها جلوگیری نمایید در نتیجه طول عمر آن ها نیز افزایش می یابد. همچنین از کثیف شدن و چروک شدن آن ها نیز جلوگیری کرده در نتیجه هر زمان که بخواهید می توانید لباس مورد نظرتان را بپوشید.

افزایش فضا

با کمک یک واکینگ روم عالی می توانید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید در نتیجه فضاهای دیگر خانه همیشه مرتب و منظم خواهند بود.

کازادکورا در داشتن تمامی این مزایای مهم به شما کمک کرده و یک کلوزت روم عالی و با کیفیت را می تواند برای شما طراحی و اجرا نماید. فقط کافی است که سفارش خود را ثبت نمایید.

نکات مهم در طراحی واکینگ کلوزت

اگر می خواهید یک واکینگ کلوزت عالی داشته باشید باید چندین نکته مهم را مد نظر داشته باشید.

ابعاد و متراژ

قطعا مهم ترین، مسئله در طراحی فضای کلوزت روم در نظر گرفتن ابعاد و متراژ این اتاق است. کلوزت روم که نام دیگر آن واکینگ روم می باشد، به معنای کمدی است که بتوان در آن رفت و آمد کرد، پس اگر فضای کوچک و محدودی دارید باید با در نظر گرفتن تعداد قفسه ها و کمدها فضای در دسترس خود را انتخاب کنید. بزرگ بودن فضای خانه مهم‌ترین پیش‌نیاز طراحی اتاق لباس یا کلوزت روم است

وسایل و تجهیزات

قطعا کلوزت روم نیز، مانند هر فضای دیگری نیازمند فضا و تجهیزات خاصی است. از جمله مهم ترین تجهیزات مورد نیاز کلوزت روم: قفسه ها، کمدها، آینه، کشو، مبل یا پاف و … است.

به کار بردن اکسسوری های مختلف می تواند موجب بهبود کارایی واکینگ روم شما شود.

روم ابعاد

قفسه و کشو:

بی شک اصلی ترین قسمت کلوزت روم ها قفسه ها و کشوهای آن ها است.

به کمک این قفسه ها و کشوها، شما می تواندی فضایی متنوع برای تفکیک انواع پوشاک ایجاد کنید. مثلا قفسه هایی برای کفش، لباس، کیف و یا حتی ویترین های شیشه خور یا فریم لس برای ساعت ها و اکسسوری هایی مانند جواهرات.

فراموش نکنید که فضاسازی و نحوه قفسه بندیدر طراحی کلوزت روم اهمیت ویژه ای دارد.

انتخاب متریال مناسب:

در انتخاب قفسه ها و کشوهای کلوزت روم، متریال مصرف شده در تولید این لوازم اهمیت بسیار زیادی دارد.

در طراحی کمد ها و کشوهای کلوزت روم از چوب و MDF  استفاده می شود و طراحی این فضا به سبک کلاسیک و مدرن امکان پذیر است.

  • سبک و طراحی داخلی آن را نیز مد نظر داشته باشید.
  • حتما باید انعطاف پذیری کلوزت روم را در نظر بگیرید تا در مواقع نیاز بتوانید تغییراتی را در آن ایجاد نمایید.

کمد دیواری کلوزت روم

کمدها باتوجه به نوع باز و بسته شدن به دو دسته ی ریلی و لولایی تقسیم می شوند. قطعا کمد های لولایی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه تر هستند، چرا که ابزار و یراق کمتری در ساخت این کمدها به کار رفته است، در مقابل کمدهای ریلی به دلیل اینکه فضای کمتری اشغال می کنند برای فضاهای کوچک مخصوصا کلوزت روم ها بسیار مناسب هستند.

modern

کلوزت روم مدرن یا کلاسیک؟

طراحی و ساخت کلوزت روم بطور کلی به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم می شود.

انتخاب بین این دو سبک بعد از سلیقه شخصی ارتباط مستقیمی با ابعاد و اندازه اتاق مورد نظرتان دارد. در ادامه به بررسی هر دو مدل این طرح ها می پردازیم.

کلوزت روم مدرن

در طراحی کلوزت روم مدرن، از سبک های جدید و کاربردی استفاده می شود. کمدها در کلوزت روم مدرن اغلب از جنس ورق نئوپان، MDF یا هایگلاس است. همچنین به دلیل اینکه در ساخت آن نیاز به استفاده از دستگیره و یراق آلات لوکس نیست، هزینه ساخت آن نیز کمتر است. علاوه بر این نظافت این مدل اتاق لباس نیز راحت تر است.

کلوزت روم کلاسیک

استفاده از چوب یا کابینت ممبران در طراحی و ساخت این سبک از کلوزت روم ها مرسوم است. در کلوزت روم کلاسیک، عموما از یک لوستر بزرگ و همچنین رنگ های طلایی زیاد استفاده می شود.

البته که هزینه ساخت این سبک کلوزت روم بالاتر بوده و معمولا از این سبک برای اتاق های خیلی بزرگ استفاده می شود.

تقسیم بندی فضا ها در کلوزت روم

تقسیم بندی فضا ها در کلوزت روم و نحوه چیدمان کمدها و قفسه ها اهمیت بسیار زیادی دارد، ازین رو در تقسیم بندی فضاها در کلوزت روم از ابزارها و لوازم مختلفی استفاده می شود، مانند:

  • رگال ها
  • کشوها و باکس ها
  • جا کفشی
  • جزیره
  • جای اکسسوری و جواهرات
regal

هزینه طراحی و ساخت کلوزت روم

هزینه طراحی و ساخت کلوزت روم به عوامل مختلفی بستگی دارد.

ابعاد اتاق مورد نظر شما، تعداد کمد های مورد نیاز، تعداد باکس ها، تعداد کشوها، ارتفاع و عمق کمد ها و قفسه ها، نوع درب کمد ها  از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت ساخت کلوزت روم است.

فراموش نکنید که سبک طراحی کلوزت روم نیز به دلیل ارتباط مستقیمی که با متریال مصرفی در ساخت کمدها دارد نیز تاثیر زیادی بر، برآورد هزینه های مربوط به کلوزت روم دارد.

طراحی کلوزت روم مدرن و مینیمال به هزینه کمتری نسبت به طراحی و ساخت یک کلوزت روم کلاسیک دارد.

طراحی ساخت کلوزت روم در کازادکورا

کازادکورا با طراحی و ساخت کلوزت روم توانسته رویای داشتن یک کلوزت روم مدرن و زیبا را برای شما محقق کند.

تیم کازادکورا با آگاهی از جدیدترین سبک های کلوزت روم می تواند واکینگ روم های اصیل و زیبا برای شما طراحی کرده و بسازد.

کافیست با مشاوران ما در کازادکورا تماس بگیرید تا یک قدم به رویای داشتن فضای اختصاصی برای لباس های خود نزدیک تر شوید.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر از واکینگ کلوزت می توانید با کارشناسان ما در گروه تولیدی کازادکورا تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مشاوره رایگان 09127082076