گروه تولیدی کازادکورا

آشنایی با کابینت حجمی

دنیای کابینت بسیار گسترده است و با تنوع محصولاتش سعی در رفع نیاز تمامی افراد دارد. در این مقاله می خواهیم به بررسی یکی از انواع کابینت بپردازیم. در صورتی که تمایل آشنایی با کابینت حجمی را دارید پیشنهاد کازا دکورا بهترین تولید کننده کابینت در قم به شما مطالعه ادامه این مقاله است تا با انواع این کابینت و ویژگی هایی که دارد به صورت کلی آشنا شوید.

کابینت حجمی چیست و چه کاربردی دارد؟

از آن جایی که امروزه خانه ها و آپارتمان ها مساحت کمی دارند، به همان اندازه مساحت آشپزخانه ها نیز کم شده است. به همین دلیل در هر آشپزخانه کوچکی، به کابینت هایی نیاز است که بیشترین استفاده را از فضا بکند و وسایل بیشتری را بتواند در خود جای دهد. در این شرایط پیشنهاد کازا دکورا، استفاده از کابینت حجمی است زیرا علاوه بر زیبایی ظاهری آن، بیشترین استفاده را از فضایی که در اختیار دارد، می کند. در نتیجه شما با کمک این نوع کابینت می توانید تمامی وسایل آشپزخانه خود را درون آن ها جای دهید.

طراحی کابینت های حجمی چگونه است؟

در واحد های آپارتمانی جدید به خاطر متراژ کمی که دارند، سعی می شود بهترین استفاده را از فضا داشته باشند. از همین رو گروه تولیدی کازا دکورا با توجه به طراحی های مختلف و مدرنی که در دنیای کابینت وجود دارد مطابق با فضای در دسترس و سلیقه مشتری، بهترین کابینت های حجمی را طراحی می کند. این کابینت ها به گونه ای متناسب با هر آشپزخانه ای طراحی و ساخته می شوند که هم جلوه و زیبایی ظاهری داشته باشند و هم آن که بتوانند وسایل و ظروف زیادی را در خود جای دهند. با کمک این نوع کابینت های جدید، از تمامی فضا از جمله گوشه ها و کنج های آشپزخانه نیز استفاده می شود در صورتی که در مدل های قدیمی، از گوشه ها به خوبی استفاده نمی شد و عملا کارایی خاصی نداشتند.

کازادکورا تولید کننده انواع کابینت در کرج

4 نوع کابینت حجمی کدامند؟

کازا دکورا کابینت های حجمی را در انواع سبک های متنوع طراحی و تولید می کند. در ادامه با 4 نوع از مهم ترین آن ها آشنا می شویم.

  • کابینت حجمی کلاسیک

کابینت حجمی کلاسیک دارای طراحی های پیچیده و نسبتا شلوغی است و جزئیات زیادی بر روی دستگیره، درب و تاج آن وجود دارد و ظاهری سلطنتی را به فضا می دهد. به خاطر همین ویژگی هاست که طراحی و تولید آن زمان بر بوده و به همین میزان، قیمت این نوع کابینت نیز بیشتر خواهد بود. این نوع کابینت به صورت تمام چوب، روکش چوب و ممبران طراحی و ساخته می شود و معمولا از چوب طبیعی برای ساخت آن استفاده می شود. به خاطر طراحی شلوغی که این نوع کابینت دارد، برای آشپزخانه های بزرگ و به سبک قدیمی مناسب می باشد.

  • کابینت حجمی مدرن

کابینت های حجمی مدرن ظاهر ساده ای دارند و به طور معمول تک رنگ و یا دو رنگ ساخته می شوند. دستگیره های این نوع کابینت به صورت دستگیره مخفی، دستگیره ساده و یا بدون دستگیره می باشد. این نوع کابینت در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا برای آپارتمان های تازه ساخت و مدرن تناسب زیادی دارد. جنس کابینت حجمی مدرن تنوع زیادی دارد اما 2 مورد از مهم ترین آن ها، ام دی اف و هایگلاس نام دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • کابینت حجمی MDF

کابینت حجمی MDF به وسیله ورق های ام دی اف خارجی و یا داخلی ساخته شده و به مشتریان ارائه می شود. از این نوع کابینت استفاده های زیادی می شود و دارای طرح ها و تنوع بسیار زیادی می باشد در نتیجه پاسخگوی تمامی سلایق خواهد بود. از جمله ویژگی های مهم این نوع کابینت، خاصیت ابزار خوری و ماشین کاری آن ها می باشد.

  • کابینت حجمی هایگلاس

از دیگر انواع کابینت حجمی می توان به کابینت حجمی هایگلاس اشاره کرد که با استفاده از روکش هایگلاس طراحی و تولید می شود. به خاطر براق بودن و شفافیتی که دارد ظاهر آشپزخانه را بسیار زیبا می کند در نتیجه محیط را بزرگ تر نشان می دهد. تنوع طرح و رنگ این نوع کابینت زیاد است و مشتریان می توانند آن را متناسب با دکوراسیون خود انتخاب نمایند.

  • کابینت حجمی نئوکلاسیک

با تلفیق و ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک، به سبک کابینت حجمی نئوکلاسیک می رسیم که ویژگی هایی از هر دو سبک دارد. این نوع کابینت از مواد اولیه کابینت مدرن ساخته شده و ظاهری شبیه به سبک کلاسیک دارد و نقش و نگار هایی بر روی آن مشاهده می شود. البته در مقایسه با سبک کلاسیک این نقوش سادگی و ظراقت بیشتری دارند در نتیجه ظاهری شیک و لوکس به آشپزخانه می دهند. از آن جایی که در ساخت این کابینت به جای چوب طبیعی از ام دی اف خام استفاده می شود، هزینه ساخت آن پایین می آید. یکی از انواع کابینت حجمی نئوکلاسیک، انزو نام دارد.

  • کابینت حجمی انزو

همانطور که گفتیم یکی از مدل های کابینت حجمی به سبک نئوکلاسیک، انزو نام دارد. طراحی این نوع کابینت ساده اما زیبا و خاص است زیرا درب این کابینت ها به وسیله دستگاه CNC برش و انحنا داده می شود در نتیجه زیبایی و جلوه خاصی را به آشپزخانه می دهد. برای ساخت این نوع کابینت از روکش پلی اورتان پولیش یا پلی استر استفاده می شود.

مقاله کابینت سفید

  • کابینت حجمی ویترینی

علاقه مندان به سبک کابینت مدرن، امروزه توجه ویژه ای به سبک کابینت جدیدی به نام کابینت حجمی ویترینی دارند. در قسمت ورودی این نوع کابینت ها، ویترین حجمی تعبیه می شود و فرد می تواند دکوری های ساده و مینیمال، ظروف مختلف تزیین، گلدان و … در آن قرار دهد. این نوع کابینت های حجمی نما و ظاهری زیبا و جذاب به آشپزخانه و فضا می دهند و توجه هر بیننده را به خود جلب می کنند.

کابینت حجمی چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که تا الان حدس زده اید کابینت حجمی دارای یک سری مزایا می باشد از جمله:

  • استفاده بهینه و هوشمندانه از فضا
  • نظم بیشتر وسایل آشپزخانه به خاطر فضای بیشتری که در اختیار قرار دارد.
  • تنوع بالای متریال، سبک و مدل این نوع کابینت و انتخاب آن بر اساس دکوراسیون
  • گستره قیمتی بالا به خاطر تنوعی که دارد.

گروه تولیدی کازا دکورا مطابق با سلیقه و انتخاب شما و فضایی که در اختیار دارید، بهترین کابینت حجمی را برای شما طراحی می کند و با توجه به تنوعی که این نوع کابینت دارد، جلوه بصری بالایی را به محیط زندگی شما هدیه می دهد.

قیمت کابینت حجمی چقدر است؟

قیمت کابینت های حجمی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله متراژ مورد نظر، نوع متریال به کار رفته در آن، سبک کابینت، نوع روکش، نوع یراق آلات مورد استفاده در آن و … شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر از قیمت ها با کارشناسان گروه تولیدی کازا دکورا تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مشاوره رایگان 09127082076